'לך': השכנים של בנט עתרו נגדו לבג"ץ

אחת ההחלטות הראשונות של ראש הממשלה הנוכחי הייתה להישאר בבית ברעננה ולא לעבור לבלפור, השכנים של ראש הממשלה עתרו לבג"ץ בדרישה שבנט יעבור דירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/21 19:56 כז באב התשפא

'לך': השכנים של בנט עתרו נגדו לבג"ץ
מפגינים מחוץ לביתו של בנט, צילום: אבשלום ששוני פלאש 90

כמה תושבי רעננה קמו יום אחד בבוקר וגילו כי ראש ממשלה גר אצלם ברחוב, השכנים נאלצו להתמודד עם הפגנות רבות, שיירות ארוכות ובידוק בטחוני. לכמה מהשכנים של בנט נמאס והיום (ה') עתרו השכנים לבג"ץ בדרישה שבנט יעבור למעון הרשמי בבלפור.

השכנים טעונים כי הם סובלים מאוד והגישו עתירה לבג"ץ. בעתירה כתבו כי: "מבוקש בזאת להורות על חלופה אשר מידת פגיעתה בעותרים פחותה, ואשר אין בה כדי לבנות חומות מסביב לביתו של ראש הממשלה, אין בה בכדי לחסום ולהפקיע את רחובות השכונה מהתושבים, ואין בה בכדי לפגוע בשגרת חייהם, גם אם חלופה זו כוללת כמקובל וכמצופה את מעבר ראש הממשלה אל המעון הרשמי בירושלים, כנהוג וכמקובל עד היום ובמשך למעלה מ-70 שנות קיום מדינת ישראל".

ההפגנות מהוות קושי גדול לשכנים והם לא מקבלים את הצעות המשטרה לסדר באיזור והם מבקשים כי לא יהיו הפגנות במקום. על ההפגנות כתבו העותרים: "מפגינים לוקחים את תושבי השכונות כבני ערובה. ככלי לשם הפעלת לחץ, כאשר המחאה הינה תחפושת לשם פגיעה פלילית ואסורה תוך שימוש ציני בזכות יסוד למחאה לשם יצירת אנרכיה ופגיעה בצדדי ג', לשם הפעלת לחץ ציבורי".

"ילדים, זקנים, צעירים ומבוגרים מכל המגזרים והמינים, מוצאים עצמם בני ערובה, בתוך מחאה אשר הפכה לאלימה, ללא גבולות ותוך התעלמות מוחלטת מהחוק ומחוקי העזר העירוניים", הוסיפו העותרים.


(הפגנות מחוץ לביתו של בנט).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן