על זה הם מסכימים: ח"כים נגד שחרור המחבל מליל הקלשונים

עשרות חברי כנסת בקריאה רחבה נגד קציבת עונשו של המחבל מליל הקלשונים שרצח שלושה חיילים. "מדינת ישראל חייבת להפסיק להגיש למחבלים את הלחי השנייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/21 14:38 כו באב התשפא

על זה הם מסכימים: ח"כים נגד שחרור המחבל מליל הקלשונים
אילוסטרציה, צילום: משה שי, פלאש 90

הסכמה רחבה במליאה: עשרות חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה יצאו היום בקריאה נגד נגד קציבת עונשו של המחבל מליל הקלשונים. 

ביום ראשון הקרוב תתכנס ועדה של הרשות השופטת לקציבת עונשו של המחבל, אשר רצח שלושה חיילי צה"ל בשעה שחדר לאוהל שלהם באזור קיבוץ גלעד. היום (ד') 58 חברי כנסת ממפלגות הליכוד, ימינה, כחול לבן, הציונות הדתית, תקווה חדשה, ש"ס ויהדות התורה חתמו על דרישה משרד המשפטים שלא לקצוב את עונשו של המחבל.

חלק מחברי יש עתיד רצו לחתום אך נמנע מהם עקב המשמעת הסיעתית, כך גם לגבי חברי סיעת ישראל ביתנו. במכתב שאותו יזמה חברת הכנסת אורית סירוק מפלגת הציונות הדתית נכתב לשר המשפטים גדעון סער: "אנחנו מצפים ממך להתנגד בכל תוקף לשחרורו של הרוצח הנאלח הזה, שידיו מגואלות בדם 3 מחיילינו".

כזכור, ועדה מיוחדת צפויה להתכנס ביום ראשון לדון בבקשה לקצוב את עונשו של המחבל מוחמד אגבריה, מי שהוביל ב-1992 את הפיגוע שכונה "ליל הקלשונים", במהלך הפיגוע, נרצחו החיילים גיא פרידמן, יעקב דובינסקי ויורי פרדה, ונפצע החייל סרגיי זרצנסקי.

אגבריה, תושב הכפר מושירפה שבאזור ואדי עארה ואזרח ישראלי, היה חבר בפלג קיצוני של התנועה האסלאמית שאף כינה עצמו "הג'יהאד האסלאמי". הוא נידון לשלושה מאסרי עולם מצטברים, בעקבות מעורבותו הישירה ברצח שלושת החיילים.

לפי החוק, מחבל שנושא יותר ממאסר עולם אחד יכול לפנות לוועדה מיוחדת של שירות בתי הסוהר, בחלוף 15 שנות מאסר, ולבקש לקצוב את עונשו.

"מדינת ישראל חייבת להפסיק להגיש למחבלים את הלחי השנייה", אמרה אורית סטרוק, "קיים קונצנזוס רחב ביותר נגד קציבת עונש ושחרור מוקדם למחבלים. די לנו בכך שהמחבלים שנתפסים חיים - נשלחים לתנאי כליאה הדומים יותר לקייטנה או פנימייה מאשר לכלא, ושהם מקבלים תמלוגים מפליגים מהרשות הפלסטינית על מעשי הטרור הנפשעים שלהם - ודאי אין שום הצדקה לשום הקלה בעונשם. הדבר חמור שבעתיים כשמדובר במחבלים ישראלים, שעם שחרורם יחזרו לחגוג ברחובות ישראל, באופן שמעודד את האוכלוסייה הערבית לחבור לטרור". 

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור שמלווה את המשפחה מסר: "מחבל שרצח ישראלים בפיגוע דינו אחד עונש מוות, ומשהחליטו לא להחיל עליו את עונש המוות אלה רק מאסר עולם, אסור לקצוב את עונשו ולא עונש של שום מחבל אחר, המחבל אחמד אגרביה ודומיו צריכים להישאר בכלא עד יומם האחרון".

עו"ד מוריס הירש, ראש המחלקה המשפטית במכון "מבט לתקשורת פלסטינית" ולשעבר ראש התביעה הצבאית באיו"ש, אמר שאין מקום שמדינת ישראל תפגין רחמנות כלשהי כלפי המחבל הארור. "הוא רואה את עצמו כפלסטיני. הפלסטינים רואים אותו כפלסטיני ותיגמלו אותו כפלסטיני כשכר בעד ביצוע הרצח. דווקא בימים אלה, שבהם אזרחים ערביים רצחו יהודים באשר הם, שרפו בתי כנסת ורכוש רב, נדרש להעביר מסר ברור שמדינת ישראל לא תתפשר בלחימה בטרור".