נאום הבכורה של שיקלי: "הלוואי שהייתי ראוי לתואר מורד" | נתניהו: "ראוי להערכה"

חבר סיעת ימינה נשא את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת: "לא באתי לכאן כדי למרוד באיש או במפלגה, אלא כדי למרוד באותן רוחות הזמן המבקשות לטשטש את ההבדל שבין אמת לשקר". לאחר נאומו יו"ר האופוזיציה עלה לברכו

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 03/08/21 17:51 כה באב התשפא

נאום הבכורה של שיקלי: "הלוואי שהייתי ראוי לתואר מורד" | נתניהו: "ראוי להערכה"
עמיחי שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום (ג') נשא חבר הכנסת עמיחי שיקלי מסיעת ימינה את נאום הבכורה שלו, שזכה לכינוי "נאום המנורה". הנאום של שיקלי היה נאום טעון, במיוחד לאור העבודה שחברי סיעתו, למעט יום טוב כלפון, נעדרו מנאום הבכורה שלו. כזכור, שיקלי הפך לסמל של מרד לאחר שסרב להצטרף עם חבריו לסיעה לקואליציה, ואף הרבה להצביע נגדם בהצעות החוק בכנסת בהם גם חוק האזרחות. 

בנאום הבכורה של חבר הכנסת עמיחי שיקלי מעל במת הכנסת, פנה חבר הכנסת שיקלי אמר: "במרכז הבמה עליה אני ניצב חקוק סמלה של מדינת ישראל - מנורת המקדש ולצידה ענפי זית. ככל שהרבנו נכסים של חומר, טושטשה חשיבותו של הממד הרוחני. בכדי למלא את ייעודה, עלינו ליצוק בה תוכן רוחני ותרבותי ייחודי". עוד הוסיף: "לא באתי לכאן כדי למרוד באיש או במפלגה, אלא כדי למרוד באותן רוחות הזמן המבקשות לטשטש את ההבדל שבין אמת לשקר, ומביאות איתן תרבות של שקר ומרמה.
הלוואי שהייתי ראוי לתואר מורד. היהדות תובעת מאיתנו הלימה בין מילים למעשים ונכונות לשלם מחירים".

למרות ההיעדרות של חברי ימינה מהנאום, מי שעלה אחרי שיקלי לברכו מטעם חברי הכנסת הוותיקים היה לא פחות מיו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו. כמו שיקלי עצמו גם נתניהו לא היה יכול להתעלם מהבחירה של שיקלי לא לחבור לחבריו לסיעה והבחירה להיות חלק מהאופוזיציה. "אתה ראוי להערכה עמוקה על העמדה העקרונית שלך, בניגוד לחבריך שהפרו כל הבטחה", ברך נתניהו ואף הוסיף: "אתה זוכה להערכה עמוקה גם מעבר לאולם הזה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן