בנט מגיב לאופוזיציה: "אף אחד לא יטיף לי מה זו אהבת ישראל"

ראש הממשלה נדרש להאזין לחברי הכנסת ולאחר מכן להשיב להם מעל דוכן המליאה, לקול קריאות ביניים והפרעות רבות. נתניהו עלה גם הוא לדבר והעניק "מדליית זהב לבנט על כישלון עולמי בקורונה". יושב ראש הכנסת העיר לח"כים בלי סוף, עד שבנט קטע אותו: "אדוני היו"ר, אני מסתדר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/21 17:30 כד באב התשפא

בנט מגיב לאופוזיציה: "אף אחד לא יטיף לי מה זו אהבת ישראל"
מליאת הכנסת, צילום: by Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט התייצב היום (ב') במליאה בפעם השנייה מאז שהתמנה לתפקידו לדיון שבו עליו להאזין לחברי הכנסת ולהשיב להם בתום הדיון. הגעתו של בנט נדרשה לאחר שנאספו 40 חתימות של נבחרי הציבור. גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יהיה נוכח בדיון וינאם מיד לאחר ראש הממשלה.

את הדיון יזמה סיעת הליכוד שגייסה חתימות של 40 ח"כים מהאופוזיציה, כדי לדון ב"מחדלי הממשלה בשמירת האינטרסים הביטחוניים, המדיניים של מדינת ישראל והפקרת מורשת ישראל". דיון כזה ניתן לקיים אחת לחודש.

חבר הכנסת אופיר אקוניס קרא לראש הממשלה בשמו הפרטי ואמר: "נפתלי. השתבללת, נפתלי - שקר הונאה והפרת אמונים. כך גנבת את השלטון מהמחנה הלאומי". בתגובה יו"ר הכנסת מיקי לוי ביקש לשמור על שפה מכובדת וטען: "מעולם לא קרה על דוכן המליאה שקראנו לרה"מ בשמו הפרטי". 

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמטוריץ' אמר בתחילת דבריו כי הוא מבקש לדבר על אחדות: "כשקוראים לממשלה הזו ממשלת אחדות, בפועל היא בונה אחדות פיקטיבית. ממשלה כזו עתידה להתפרק. בתקציב שאושר אין בריח תיכון, כל אחד נטרל אחד את השני, אין מטרה".

יו"ר רע"ם, חבר הכנסת מנסור עבאס, התייחס בדבריו להעברת התקציב ואמר: "אני מברך על החלטת הממשלה על תוכנית כלכלית חברתית ותוכנית נוספת של מיגור הפשיעה ואלימות בחברה הערבית. חיכינו זמן רב לשתי החלטות האלו, לא רק בתקופתה של הממשלה הנוכחית אלא גם בתקופתה של הממשלה הקודמת". עבאס ציין כי לא מדובר בפעם הראשונה שמפלגה ערבית תומכת בהעברת התקציב, והדבר קרה כבר בשנת 1998. "אתם יודעים מי היה ראש הממשלה אז, תקציב המדינה עבר בקריאה ראשונה גם בקולותיה של חברי רע"ם, אז מי שעשה את התקדים היה מפלגת הליכוד". 

שר הביטחון בני גנץ עלה גם הוא לנאום והתייחס לתקיפות האיראנית "איראן תחת התליין ראיסי שייכנס לתפקידו השבוע, תהיה מסוכנת יותר לעולם משהייתה עד כה, הרסנית יותר לאזור משהייתה עד כה, ותשאף להפוך לאיום קיומי על ישראל. אנחנו נפעל להסיר כל איום כזה. התוקפנות של איראן באזור בכלל ובחזית הימית בפרט, הולכת ומחריפה: בשנה האחרונה היו לא פחות מחמש פגיעות של איראן בספינות בינלאומיות, חלקן באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים מתאבדים תוצרת התעשייה הצבאית האיראנית. מל"טים איראנים תקפו גם את מפעלי הנפט בסעודיה. התקיפה האחרונה של המרסר סטריט שהביאה לרצח של שני אזרחים שלא היו מעורבים בלחימה, בניגוד לחוק הבינלאומי ולמוסר האנושי, היא עליית מדרגה. זו בדיוק הסיבה שחייבים לפעול כעת מול איראן שלא רק חותרת לגרעין צבאי, אלא גם מביאה למירוץ חימוש מסוכן, ומפוררת את היציבות במזרח התיכון למיליציות טרור שמחזיקות מאות כטב"מים - באיראן, בתימן, בעיראק ובמדינות נוספות. כולם תוצרת התעשייה האיראנית. כולם מאיימים על המרחב- ביבשה, באוויר ובים. ישראל מחזיקה במגוון כלים ואפשרויות בכדי להגן על אזרחיה, ונבוא חשבון עם כל מי שמבקש לפגוע בנו, בזמן, במקום ובדרכים שמשרתות אותנו ואת ביטחוננו."

עם סוף דבריו של אחרון הדוברים עלה לדוכן ראש הממשלה נפתלי בנט, והוא משיב לטענות שהושמעו כלפיו מצד חברי האופוזיציה. בראשית דבריו אמר, "אמנם לא ישנתי 36 שעות, אבל עשינו ב-36 שעות מה שלא עשיתם ב-36 חודשים". לקול צעקות רמות והפרעות חוזרות ונשנות במליאה, וכאשר חברת הכנסת מאי גולן הורחקה מהמקום, יו"ר הכנסת העיר בלי סוף לנבחרי הציבור שישמרו על השקט, עד שראש הממשלה קטע אותו: "אדוני היו"ר, אני מסתדר". 

בנט תקף את יריביו בכנסת. "מעל 12 שנה הבלגתם מול רקטות, לא קרה כלום. עוד רקטות ועוד רקטות. על עוטף עזה ואצל חיזבאללה, את הפער הבלתי נסבל שנפער בצה"ל אנחנו משלימים בתקציב הזה". בהתייחסו לתקציב שעבר אמש, אמר בנט: "זהו התקציב הנועז ביותר, החזק ביותר, החברתי ביותר, הצודק ביותר". 

"אף אחד לא אוחז במונופול לא על מורשת ישראל, לא על הלאומיות. אף אחד לא יטיף לי פה מה זה אהבת ישראל. כולם אוהבים את עם ישראל. תלמדו ממנחם בגין, אשכנזי, ספרדי, כולנו יהודים אז אתם באים לפצל? למה? למה? במה זה מועיל? סתם לחפש, מילא אם זה היה לשם שמיים, אבל, לחתוך ולפלג, ולהגיד. מה זה?" 

מיד אחריו עלה לנאום גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שפתח את דבריו בברכות לספורטיאים הישראלים בטוקיו. לאחר מכן הוא השתמש באזכור כדי לעקוץ את בנט כשאמר "בזמן שהספורטאים שלנו מביאים הישגיים עולמיים, הממשלה מצטיינת במחיקת הישגים עולמיים. אם הייתה אולימפיאדה לכישלונות הממשלה הזאת הייתה משיגה לפחות עוד 3 מדליות זהב". 

באשר לתקציב החדש, אמר נתניהו כי "אתם מטילים מס על רכישת מוצרים מחו"ל באינטרנט, נטפליקס, משקאות קלים ופוגעים פגיעה חמורה ואנושה. כל זה רק כדי לממן סכום עתק של 53 או מיליארדי שקלים שהבטחתם לעבאס, והבטחתם כי אחרת לא תהיה ממשלה. הייתי ראש ממשלה שהוריד מיסים בעקביות, כפי שהורדתי מיסים לאורך כל כהונתי וזה מה שעשינו. רק עכשיו במשבר הקורונה יחד עם שר האוצר כץ הורדנו מיסים, נתנו מענקים לעסקים, והאצנו את הכלכלה. הממשלה הזאת עושה בדיוק ההיפך, היא מטילה על אזרחי ישראל גזרות כלכליות קשות. במקום לעלות מיסים הממשלה צריכה להוריד מיסים".