ועדת הכנסת אישרה את מינוייה של חברת הכנסת מטעם מפלגת העבודה

אפרת רייטן היא יושבת ראש ועדת העבודה, הרווחה והבריאות "מבטיחה לשמוע ולראות כל אדם בכאבו, מצוקתו והתמודדותו". על היעדרות חלק מהח"כיות אמר היו"ר לוי: "אי אפשר לעשות ברוגז על כל דבר"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/07/21 11:13 יז באב התשפא

ועדת הכנסת אישרה את מינוייה של חברת הכנסת מטעם מפלגת העבודה
היו"רית החדשה , צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (ב')  את מינויה של חברת הכנסת אפרת רייטן מרום מסיעת העבודה לתפקיד יו"ר הוועדה. בפתח ישיבת הכנסת ערך יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך הצבעה על המינוי.  לאחר אישורו בירך ח"כ אורבך את ח"כ רייטן מרום: "אני שמח על המינוי, וסמוך ובטוח שתעשי עבודה מקצועית וטובה". 

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי בירך על המינוי: "בעזרת המזג השיפוטי הנוח שלך, נועם ההליכות והאיכויות הנוספות שלך אני בטוח שתובילי את הוועדה לשיאים חדשים ושיתקבלו כאן החלטות לטובת הציבור הישראלי. זכות גדולה נפלה בחלקך לעמוד בראשות ועדה חשובה כל כך ואני מאחל לך הצלחה בהמשך הדרך. אני וכל אנשי הצוות כאן עבורך, כדי להבטיח את הצלחתך והצלחת הוועדה".

בנוסף, התייחס יו"ר הכנסת להיעדרותן של חילק מסיעות האופוזיציה מהדיון: 
"אני מצר על כך שחלק מהסיעות בחרו להיעדר מהדיון למרות שהקואליציה הושיטה יד לשלום ועשתה מאמצים אדירים לשפר את היחסים. אי אפשר לעשות ברוגז על כל דבר וראוי שחלק מהסיעות יבדקו את עצמן. קשה מאוד לנהל את הכנסת באווירה כזאת. האווירה צריכה להשתנות ואני נחוש להוביל את הנושא הזה".

יו"ר הוועדה הנבחרת ח"כ רייטן מרום הודתה ליו"ר הכנסת, ליו"ר ועדת הכנסת, למזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ ולחברי הוועדה על המינוי והברכות ואמרה: "איני נוהגת לפזר הבטחות ללא כיסוי, לכן איני עומדת להפריח הבטחות לרפורמות מרחיקות לכת.  עם זאת, יש שני דברים מוחלטים שאני מבטיחה כאן ועכשיו: לשמוע ולראות כל אדם וכל אזרח בכאבו, מצוקתו והתמודדותו. ולעשות כמיטב יכולתי להיאבק ולייצג את הקול של כל אדם שזקוק לכך תוך רגישות, שיקול דעת, ותבונה ומתוך הבנה של ליבת כוחנו ועוצמתנו כחברה, ואחריות לעתידנו."

"גם אני חשה תחושת אכזבה מכך שחלק מסיעות האופוזיציה בחרו שלא להגיע היום ומודה מאוד למי שכן הגיע, ח"כ טיבי וח"כ סעדי. בכל זאת אני בטוחה שתהיה כאן ועדה שתעבוד יחד- קואליציה ואופוזיציה, עבור הציבור כולו. כבר ניהלנו שיחות עם חברי אופוזיציה ודיברנו על שיתופי פעולה שונים ותכניות לעבודה משותפת". הוועדה עוסקת בתחומים רבים, וביניהם מתן ביטחון סוציאלי כולל מערכת הבטחת הכנסה, המוסד לביטוח לאומי, בריאות, סעד, שיקום, נכים ושיקומם לרבות נכי צה”ל ומשפחות נפגעי מלחמה וכן נפגעים אחרים. 

רייטן התייחסה לבריאות חברי הכנסת בציוץ שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה רק אתמול, וציינה כי הלילות הלבנים שאפיינו את בית הנבחרים הישראלי בתקופה האחרונה עלולים להשפיע על בריאותם.