עימותים בממשלה: "שאשא ביטון פופוליסטית ולא רצינית"

בצל המחלוקת בין משרד החינוך למשרד הבריאות על פתיחת שנת הלימודים כינס ראש הממשלה דיון מיוחד בכדי להגיע להסכמות. השרים טינפו על שרת החינוך: "מתעלמת מגורמי המקצוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/21 21:56 טז באב התשפא

עימותים בממשלה: "שאשא ביטון פופוליסטית ולא רצינית"
הורביץ ושאשא ביטון בכנסת, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

שנת הלימודים מתקרבת והתחלואה עולה. היום (א') עבר מספר החולים קשה את רף ה-100 ובממשלה מבינים כי יש להיערך לפתיחת שנת הלימודים. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הציגה הבוקר מתווה לפתיחת שנת הלימודים ונתקלו בהתנגדות עזה מצד משרד הבריאות. ראש הממשלה התערב בניסיון לעשות סדר.

בנט כינס ישיבה מיוחדת במטרה להגיע להסכמות ושרים בקבינט הקורונה תקפו את שרת החינוך. "שרת החינוך עסוקה בעיקר בעצמה ובכותרות לתקשורת. היא התאהבה בפוזיציה ומתעלמת מהמלצות גורמי המקצוע". כך פורסם בחדשות 12.

השרים הוסיפו: "היום מוציאה הודעה לתקשורת שמכריזה על פתיחת שנת הלימודים לפני דיון ראשון בקבינט. התנהלותה הפופוליסטית ולא רצינית. בריאות תלמידי ישראל זה דבר רציני. הגיע הזמן שתבין שהיא כבר לא יו"ר ועדה אלא שרה בתפקיד ביצועי".


(בנט בישיבה המיוחדת).

בדיון על מערכת החינוך שכינס בנט ניסו לפתור שתי מחלוקות:

1. משך הבידוד לתלמידים שבאו במגע עם חולה מאומת.

2. האם יחסנו ויעודדו חיסונים בתוך מערכת החינוך.

משרד הבריאות הציע מתווה, לפיו יבוצע פיילוט במערכת החינוך החרדית שמתחילה את פעילותה לפני ה-01 בספטמבר. במסגרת הפיילוט, תלמידים שבאו במגע עם חולה מאומת יעברו בדיקת קורונה במשך שבוע ברצף.

רה"מ בנט אמר בדיון: "יפעת, את לא רוצה חיסונים בבתי הספר. וניצן לא מוכן לקצר את ימי הבידוד כי זו עמדת גורמי המקצוע שלו. וניסה "להשלים" בין השרים בממשלתו. "יש את האפשרות שכל משרד יתבצר בכח שלו - את תסרבי לחסן, הוא יסרב לקצר - או האפשרות השנייה, היא שתשבו יחד ובדיאלוג משותף תמצאו פשרות, כמו שמצופה מכם. אתם יודעים לעבוד יחד בדיאלוג" הוסיף בנט.

בני הזוג בנט והרצוג

בני הזוג בנט והרצוג                                                                                               צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

לאחר הדיון נסע בנט לבית הנשיא, שם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו את ראש הממשלה נפתלי בנט ורעייתו גילת לארוחת ערב.