סילמן באולטימטום ליריב לוין: "הגענו לקצה גבול הוויתורים"

יו"ר הקואליציה הגישה מכתב ליו"ר סיעת הליכוד בו היא מבהירה כי " אם לא תסכימו להתקדם, ניאלץ להמשיך בהקמת הוועדות בלעדיכם". בתגובה השיב חבר הכנסת: "המכתב של עידית הוא פשוט חוצפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/21 22:41 טו באב התשפא

סילמן באולטימטום ליריב לוין: "הגענו לקצה גבול הוויתורים"
עידית סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן, מעוניית לסגור את כלל הוועדות בכנסת שעוד טרם קיבלו הרכב וראשים. כעת נותר לאופוזיציה להגיע לסיכומים יחד עם סילמן כדי לקבוע אלו נציגים שלהם יעמדו בראש הוועדות שהובטח להם. לקראת סוף השבוע הוציאה סילמן מכתב אולטימטום ליו"ר הסיעה הגדולה באופוזיציה, ח"כ יריב לוין בו היא דורשת ממנו להתקדם עם ההחלטות שלהם.

 "הגענו לקצה גבול הוויתורים. אם לא תסכימו להתקדם, ניאלץ להמשיך בהקמת הוועדות בלעדיכם", הודיעה סילמן במכתב. "לא נוכל להמשיך ללא קץ בניסיונות אלו מבלי לקבל מכם סימן לרצון חיובי דומה. אשר על כן, ככל שלא תעדכנו אותנו עד כניסת השבת". לוין זעם על המכתב ופרסם תגובה בה כתב: "מכתב של עידית הוא פשוט חוצפה. קודם מציעים הצעה מקפחת באופן קיצוני ואז ממתנים קצת את הקיפוח ומציגים את זה כוויתור. אי אפשר לקבל מצב שהליכוד יקבל ייצוג מזערי במקומות המרכזיים תוך עיוות מוחלט של תוצאות הבחירות והרכב הכנסת, רק כי לקואליציה נוח לייצר לעצמה רוב מלאכותי, בפרט לקראת התקציב".

בסיכומים בין הקואליציה והאופיזיציה הוחלט שהאופוזיציה תקבל רשות של ארבע ועדות קבועות: ביקורת המדינה, מעמד האישה, ועדת המדע, וועדת הקליטה. עוד הוסכם כי יהיו שני ראשים גם בוועדות מיוחדות שיקבעו, בהן הוועדה לענייני חרדים, וכן ראשות של ארבעה ועדות משנה של חוץ וביטחון. מחר, גם תתכנס ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך ותקבע הקמת ועדות מיוחדות בנושאים הבאים: זכויות הילד, פניות הציבור, התמכרויות, סמים ואתגרי הצעירים בישראל, עובדים זרים והקרן לאזרחי ישראל. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן