הרב אליקים לבנון: "מי שמתעלם מהממשלה הוא בת יענה”

רבה של המועצה האזורית שומרון מתנגד לתקיפת השרים הממשלה, ודורש מההנהגה החרדית לשנות טקטיקה. “לא צריך לגדף את ליברמן – זה רק מרומם אותו. ח”כ גפני, במפלגה שלך תצעק כמה שאתה רוצה, בחוץ זה ללא תועלת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/21 09:55 ה באב התשפא

הרב אליקים לבנון: "מי שמתעלם מהממשלה הוא בת יענה”
הרב לבנון נגד הגידופים של החרדים, צילום: כיפה

אמש (ג') בכירי הרבנים מהציונות הדתית שתמכו ביו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' בבחירות האחרונות, יצאו בקריאה חדשה, ונראה כי הם משנים את גישתם בנוגע ליחס לממשלת בנט-לפיד.  "יש לקבל את הוראותיה של הממשלה בכל התחומים ויש לשתף פעולה עם כל ממלא תפקיד בממשלה - אלא אם כן יהיו הוראותיה מנוגדות לתורה", נכתב בהודעה עליה חתם גם רבה של המועצה האזורית שומרון, הרב אליקים לבנון. בראיון לקול ברמה ממשיך הרב לבנון את הגישה הקוראת להתייחס לממשלה בצורה מאופקת יותר.

הרב טען כי יש לנהוג ולדבר אל הממשלה החדשה בצורה מאופקת יותר, ושנאצות וגידופים לא ישיגו את המטרה. "גם אם הממשלה הזו היא לא מלכתחילה, היום היא הממשלה" מדגיש הרב לבנון, "מי שמתעלם ממנה, הוא בת יענה שמטמינה את הראש בחול, אין טעם להתקיף אותה או להתעלם ממנה". עוד טוען הרב כי הממשלה יכולה לפעול גם לטובה ואם יבחרו בטקטיקה של תקיפות, התוצאה תהיה שהיא "פועלת לרעה" כדבריו. " עפר אני לרגליו של הרב קנייבסקי אבל מה זה יעזור להגיד שליברמן יגיע לגיהנום? צריך סור מרע ולכן לא לגדף את ליברמן זה לא מועיל". לפי הרב לבנון ה"עשה טוב" עדיף לשתף פעולה עם ההמשלה ובכך למזער נזקים.

הרב גם דיבר נגד יו"ר יהדות התורה, שבחר לגדף את שרי הממשלה ואמר: "לא צריך לגדף את ליברמן – זה רק מרומם אותו. אני לא חושב שצריך להטיל וטו. ככל שנחרף ונגדף, כך נשיג פחות הישגים. ח”כ גפני, אתה מחרף ומגדף את מתן כהנא – מה תרוויח מזה? במפלגה שלך תצעק כמה שאתה רוצה. בחוץ זה ללא תועלת”. הרב מסרב לקבל זאת כהתקפלות בפני הממשלה, וטען שבהשוואה להתנתקות שם לא היה עם מי לדבר, אך בממשלה הזו "יש גם אנשים טובים, ויש עם מי לדבר. המכתב הזה יביא לשיתופי פעולה ונשיג כמה השיגים שנוכל".