סדקים בקואליציה | מוסי רז: "הממשלה תתרסק" שקד: "ארץ ישראל שייכת לעם ישראל"

בעקבות ההסכם בין התושבים באביתר לממשלה הפוליטיקאים מימין ומשמאל זועמים. בממשלה מתנגדים להסכם. ח"כ מוסי רז כעס על בנט: "מדובר במשפחות של עבריינים". בר לב: "לפנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 09:09 כ בתמוז התשפא

סדקים בקואליציה | מוסי רז: "הממשלה תתרסק" שקד: "ארץ ישראל שייכת לעם ישראל"
ח"כ מוזי רז, צילום: Gili Yaari / Flash90

הישוב אביתר בדרך להתפנות מיושביו, בעקבות ההסכם שנחתם הלילה בין התושבים לממשלה הישוב יתפנה מרצון עד שבת ויחל הליך מהיר לבירור מעמדה המשפטי של הקרקע, אם יתברר שמדובר בקרקעות שמאפשרות זאת חוקית, במקום יוקם ישוב. חברי הממשלה לא נותרו אדישים להתרחשות ומיהרו לתקוף את הסוגיה הנפיצה.

בשמאל תקפו את המגעים בין המתנחלים לדרגים הבכירים בממשלה. השר לביטחון פנים עומר בר לב כתב בתגובה כי: "מאחז בלתי חוקי יש לפנות פשוט כי הוא בלתי חוקי! ובמדינת חוק אסור שפלגים כאלו או אחרים יעשו דין לעצמם. אני מברך את גנץ על שהתעקש שלא תוקם במקום ישיבה לא עתה וגם לא בעתיד".

ח"כ מוסי רז ממר"צ התראיין הבוקר לרדיו 103FM ואמר על הממשלה כי: "הממשלה תתרסק אם היא תמשיך ככה. אנחנו כל לילה מבלים בכנסת ומעבירים בממשלה כל מיני חוקים שגורמים לה להיות 20 מעלות ימינה מהממשלה הקודמת".

רז תקף בחריפות את ההסכם ואמר: "אני לא מבין שזה המתווה הסופי, אם כן זה חמור ביותר. בנט הבטיח ממשלה עשר מעלות ימינה מהממשלה הקודמת. זה פשוט טירוף הדעת. אתה נותן לעבריינים טרוריסטים להחליט איפה יוצב בסיס צבאי. מדובר במשפחות של עבריינים שגנבו אדמה, הם באמת טרוריסטים. טרור זה הפעלת אלימות, אם אתה גונב קרקע וכתוצאה מכך מתפתחים עימותים צבאיים ונהרגים אנשים, אז איזה מילה אתם רוצים שאקרא להם? הם יקבעו לצבא איפה הוא יקים בסיס צבאי?".

רז לא נרגע ותקף את התנהלות הצבא ואת הרמטכ"ל כוכבי. "למה יש רמטכ"ל או מפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון? איתמר בן גביר הוא מפקד כוחות צה"ל שם? סמוטריץ' הוא הרמטכ"ל? פעולה שגונבת את הקרקע וגורמת לאלימות חסרת תקדים, לא ראיתי אלימות סביב מאחז כמו מאחז זה, זה טרור" אמר רז.

מי שדווקא ברכה על החלטת תושבי אביתר היא השרה איילת שקד, שקד פרסמה את ברכתה וכתבה כי: "אני מודה לשר הביטחון בני גנץ על הירתמותו למציאת פתרון, לראש הממשלה נפתלי בנט על התגייסותו המלאה. ליוסי דגן, לרב לבנון לדוידי בן ציון ולדניאלה וייס מנהיגות יוצאת דופן ועבודה ללא לאות למען ארץ ישראל. ואחרונים חביבים, חלוצי אביתר שבמסירות נפש מפגינים ציונות מהי. אל תראו ואל תחתו. מי ייתן ותזכו להמשיך ליטול חלק בפיתוחה ושגשוגה של ארץ ישראל". והוסיפה: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, לו יהי חלקי עמכם.

יו"ר עוצמה ח"כ בן גביר פנה למתיישבי אביתר ואמר להם כי:" אני חושש שבנט ירמה אתכם. הוא לא אמר שהבטחתו ליבתית, אולי הממשלה תחליט בסופו של דבר לפנות את היישוב אביתר ותטען הבטחנו לא לפנות, אבל לא הבטחנו לקיים את ההסדר". 

"דינם של תושבי אביתר כדינם של תושבי הפזורה בנגב. בנגב גם כאשר הבדואים יושבים על אדמות פרטיות הממשלה מקדמת הסדר לטובתם, אז על אחת כמה וכמה באביתר. חייבים להפנים כי  היהודים אינם סוג ב' שרק אותם תמיד מפנים" הוסיף בן גביר. 


מוסי רז מוחה באביתר.