סערה בוועדת חוץ וביטחון | בן גביר תקף את סעדי: "קבוצה של מחבלים"

לקראת ההצבעה הקריטית במליאת הכנסת, בוועדת החוץ והביטחון מתקיים דיון על חוק איחוד משפחות. ח"כ בן גביר תקף את חברי הקואליציה והתעמת עם יו"ר הוועדה: "אתה הייתה סגן ראש המוסד, אתה לא מפחד שהם יעבירו מידע למדינות אויב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/21 12:41 כה בתמוז התשפא

סערה בוועדת חוץ וביטחון | בן גביר תקף את סעדי: "קבוצה של מחבלים"
בן גביר. , צילום: Olivier Fitousi/Flash90

הקואליציה רשמה הבוקר (ב') הפסד קטן שאולי סולל את הדרך למשבר גדול עוד יותר, דיון על חוק איחוד משפחות שתוקפו יפוג מחר עלה היום לדיון בוועדה המסדרת ובוועדת הכנסת במקביל. אחרי שהחוק נפל במסדרת, הדיון בוועדת החוץ והביטחון נעשה סוער אף יותר. וח"כ רוטמן הציע להגיע לפשרה.

בוועדת חוץ ובטחון התקיימה מהומה בעקבות כניסתו של חבר כנסת מהרשימה המשותפת לדיון.
ח"כ איתמר בן גביר תקף את ח"כ אוסמה סעדי שנכנס להשתתף בדיון, אלו חילופי הדברים:

בן גביר קרא לעברו:  "מי שם אותך בכנסת. מי שם אותך בכנסת?

סעדי ענה: "אתה לא צריך להיות בכנסת".

בן גביר השיב אש, ועל רקע חוק האזרחות אמר: "מי שם אתכם בכנסת אתם לא צריכים להיות כאן, ריבונו של עולם בית המשפט העליון ששם אותכם, קבוצה של מחבלים?, חבורה של מחבלים, מה אתה עושה בוועדת חוץ ובטחון? אתה סכנה למדינה, איפה עאזמי בשארה?".

בשלב זה בן גביר פנה ליו"ר הועדה רם בן ברק ושאל: "אתה הייתה סגן ראש המוסד, אתה לא מפחד שהם יעבירו מידע למדינות אויב?  אתה מסכים שהוא יכנס לוועדה?".

רם בן ברק ענה: "אני לא מפחד".

לסיום פנה בן גביר פנה לסעדי וקרא לעברו: "תצא מכאן אתה לא חבר בועדת חוץ ובטחון".

הדיון בוועדה ממשיך להיות סוער. על רקע החלטת מר"צ כי נכון לזמן זה אין בכוונתם להצביע בעד החוק, ח"כ רוטמן תקף את יאיר גולן וקרא לעברו: "אתה צריך שנציל אותך מעצמך, איך את הלא תומך בחוק?" רוטמן הוסיף כי: על מדינת ישראל לקבוע חוק תמידי, לא להסתכל במשקפיים מעוותות. יש כאן עניין ערכי, גם ראשי השב"F מודים בכך. הערבים רוצים לחזור לפה כחלק ממגה לאומית, צריך לעצור אותם באופן קבוע".