שר מיש עתיד חושף: בשבת אני עושה קידוש ואז צופה בכדורגל

הצעת חוק שירות ביטחון אושרה היום במליאת הכנסת. במהלך הדיונים נאם ח"כ ינון אזולאי שאמר בין השאר: "ביהדות המזרח יש כאלה ששבת אצלם זה הקידוש, יכול להיות שאחר כך הם יצפו בכדורגל". השר מאיר כהן הגיב: "אתה מתאר אותי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/06/21 20:37 כ בתמוז התשפא

שר מיש עתיד חושף: בשבת אני עושה קידוש ואז צופה בכדורגל
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירות ביטחון. במסגרת החוק מוצע להאריך בשלוש שנים את הוראת השעה בעניין ביטול פטור למועמדות לשירות ביטחון מטעמים דתיים, על בסיס הצהרה כוזבת. ההצעה אושרה לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 55 והתנגדו לה 50, והיא תועבר לוועדה המסדרת לצורך הכנתה לקראת קריאה שניה ושלישית. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מינויה של הוועדה שהרכבה נקבע לפי התקנות, התעכב מסיבות שונות ובכלל זה בשל הבחירות לכנסות ה־21 ,ה־22 וה־23 .בחודש אוקטובר 2020 מונתה הוועדה, ורק לאחרונה החלה לפעול. כדי לאפשר לוועדה לפעול בהתאם להסדר שנקבע בהוראת השעה לפרק זמן סביר שבו ייבחן יישומו של המודל שנקבע בהוראת השעה, מוצע להאריך את הוראת השעה בכשלוש שנים נוספות". 

רגע מעניין נרשם בעת הדיון במליאה כאשר ח"כ ינון אזולאי מש"ס, פנה אל השר מאיר כהן מיש עתיד, ותיאר בפניו את השבת בקרב רבים מבני עדות המזרח: "השר כהן, נכון אתה מכיר ביהדות המזרח, מה זו השבת אצלם? הקידוש, השלום עליכם, יכול להיות שאחר כך הם יצפו במשחק כדורגל אבל הם עושים את המסורת הזו". 

השר כהן הגיב בחיוך: "אתה מתאר אותי". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן