ימינה ותקווה חדשה חוגגים ניצחון: "את נתניהו צריך להרחיק מהשלטון זמן רב"

שתי הסיעות קיימו ערב לפעילים וחברי מרכז המפלגות, בו הם חוגגים את הקמת הממשלה. בנט: "אנחנו לא מוותרים על המדינה שלנו, על מה שאנחנו מאמינים". סער על הליכוד: "מנוע טורבו של הסתה ורעל. ימניים ולאומיים עלאק"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 23/06/21 23:02 יג בתמוז התשפא

ימינה ותקווה חדשה חוגגים ניצחון: "את נתניהו צריך להרחיק מהשלטון זמן רב"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע וחצי להשבעת הממשלה, וחברי גוש הימין של הקואליציה קיימו הערב (ד') חגיגות יחד עם הפעילים וחברי מרכז הסיעות. בימינה האירוע התקיים בכפר הקסום, שראשון לציון, ראש הממשלה בנט עלה לנאום בפני כלל המשתתפים ושיתף את חוויותיו הראשונות. "ישראל חוזרת לעבוד. אנחנו לא מוותרים על המדינה שלנו, על מה שאנחנו מאמינים". בנט ניצל את ההזדמנות להתייחס גם לראש הממשלה הקודם, בנימין נתניהו.

"הגעתי לביבי ועשינו חפיפה קצרה", סיפר בנט וזכה לצחוק מהקהל, "ביבי יצא מהחדר והתיישבתי על כיסא ראש הממשלה - הרגשתי את גודל האחריות" הוסיף. בנט התייחס גם לביקורות מהליכוד ואמר: "אנחנו נאבקים ועובדים אבל מהצד זורקים עלינו ביקורות וקללות. הם יצעקו - אנחנו נעשה". גם איילת שקד שיתפה בחוויותיה הראשונות בממשלה, ותיארה את התפקיד במשרד הפנים כהזדמנות פז: "משרד הפנים זה כמו ילד בחנות ממתקים, לא יודעת מאיפה להתחיל". מתן כהנא שיתף גם הוא על תפקידו כשר הדתות: "אני מאוד שמח להיות השר לשירותי דת. כי לצערי המתח בין דת למדינה מייצר את הקיטוב הכי עמוק בחברה הישראלית".

בתקווה חדשה, קיימו גם הם אירוע במושב עזריה, ושר המשפטים גדעון סער ניצל את ההזדמנות לתקוף גם הוא את נתניהו והליכוד. סער התייחס לדבריו של נתניהו בראיון לחדשות כיפה לפני הבחירות, בו כינה אותו כמועמד לא רלוונטי. "תניהו אמר שאני מועמד לא רלוונטי. אני שואל אתכם: רלוונטי או לא?!" הפנה סער כשאלה רטורית לקהל. עוד אמר נגד הליכוד: "הדרך של הליכוד תרחיק אותם  מהשלטון. אני קורא להם: תשרתו את העם מהאופוזיציה. אל תהיו אופוזיציה של עם ישראל. איזה לאומי ואיזה ימני? מנוע טורבו של הסתה ורעל. ימניים ולאומיים עלאק. את החבורה ברשות נתניהו צריך להרחיק מהשלטון זמן רב".