החיזוק של הקואליציה: ח"כ עמיחי שיקלי

במפלגת ימינה יודעים לספר כי חבר הכנסת המורד צפוי לתפקד באופן כמעט מלא כחבר בקואליציה, ויצביע יחד עימה ברוב ההצבעות בכנסת. אם תהיה לו בעיה באחת ההצבעות הוא יאלץ לתאם את מהלכיו מראש עם הקואליציה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/21 09:12 יג בתמוז התשפא

החיזוק של הקואליציה: ח"כ עמיחי שיקלי
ח"כ שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החיים עצמם. במפלגת ימינה לא שבעו נחת עד כה מחבר הכנסת הצעיר, עמיחי שיקלי. הבוקר (ד') הרוח בימינה משתנה, ובמפלגה אומרים כי שיקלי צפוי לתפקד באופן כמעט מלא כחבר בקואליציה, ויצביע ביחד עמה ברוב ההצבעות הצפויות בכנסת, כך דיווח הכתב הפוליטי זאב קם. על פי הדיווח, בימינה אומרים כי אם לשיקלי תהיה בעיה עם הצבעה מסוימת, הוא יאלץ לתאם את מהלכיו עם הקואליציה.

המשמעת הקואליציונית לכאורה של ח"כ שיקלי תזכה אותו בשיבוץ בוועדות הכנסת על חשבון מכסת המקומות של סיעת ימינה והוא לא יוכרז כפורש מהסיעה - דבר שהיה פוגע בעתיד הפוליטי שלו.

חוק איחוד המשפחות ממשיך להטריד את הקואליציה אך בהצבעה הקרובה בעניין החוק, שיקלי צפוי להצביע עם הקואליציה בעדו, ולא עם האופוזיציה שנכון לבוקר זה עדיין מאיימת להצביע נגדו. 

נזכיר כי המרד של שיקלי בימינה, החל כבר בתחילת החודש שעבר, בבוקר שאחרי סיום המנדט של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. במכתב אותו העביר לראש הממשלה נפתלי בנט, אז חבר כנסת מן המניין, הסביר כי הוא מתנגד לממשלת שמאל משלוש סיבות.

  1. "בצד האתי – מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו: התחייבנו להקים ממשלת ימין טובה, רחבה שתוציאה אותנו מהבוץ. "התחייבנו שלא נשב עם מרצ שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בהאג".
  2. בציר הדמוקרטי – ימינה היא למוטב ידיעתי חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי, אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית. במפלגת הליכוד ובעומד בראשו. מה לנו ולרוחות השנאה, מה לנו ולדגלים השחורים?

  3. בציר הלאומי – המחשבה לפיה הממשלה הצפויה תוכל לחמוק מעיסוק בסוגיות לאומיות נפיצות, בטעות מרה יסודה, ואינה מתכתבת עם המציאות המדינית והביטחונית הנוכחית: חילופי ממשל מסוכנים מעבר לים, התגרענותה של איראן, והאלימות הגואה בירושלים וביו"ש".


(ח"כ שיקלי, ארכיון)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן