עמית סגל: נמצאה הפרצה שתפרק בעתיד את מממשלת השינוי

לאחר הסכם קואליציוני שאמור למנוע בכל דרך אפשרית מבנט לפרק את הממשלה, הפרשן הפוליטי מוצא לו דלת החוצה. אם בנט ירצה, הוא יוכל לשנות דרך, להימנע מרוטציה, ולהמשיך לכהן כראש ממשלה גם באוגוסט 2023

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/21 22:23 כט בסיון התשפא

עמית סגל: נמצאה הפרצה שתפרק בעתיד את מממשלת השינוי
לפיד ובנט., צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעוד 4 ימים תושבע ממשלת השינוי שתחליף את 12 שנות נתניהו ותמליך במקומו את נפתלי בנט לראשות הממשלה. אל הממשלה הזו נכנס בנט עם הבטחת רוטציה, כאשר באוגוסט 2023 יעזוב את תפקידו, ויאיר לפיד יכנס במקומו לתפקיד. גם בממשלת השינוי חוששים שבנט, שחפץ כל כך בתפקיד, עלול היה למצוא דרך ולא לוותר על הכיסא בעוד שנתיים, לשם כך הוכן הסכם קואליציוני המכסה כל פרצה אפשרית.

הפרשן הפוליטי, עמית סגל, חושף כי מצא דרך עבור בנט לברוח בכל זאת מהמחויבות לרוטציה ויוכל להישאר בכס ראש הממשלה. לפי ההסכם הקואליציוני, אם יימצא בכנסת רוב של 61 ח"כים, לא משנה מהיכן, יוכל לבטל את ההסכמים הקואליציוניים. הסכם דומה היה גם בין נתניהו לגנץ בממשלה הנוכחית, אך שם כדי לבטל את ההסכם נדרשה הסכמה של 70 ח"כים, ככמות הקואליציה ההיא. היות והממשלה שתקום היא ממשלה צרה, לבנט נדרשים 61 ח"כים למצוא שיצביעו עבורו לביטול ההסכם הקואליציוני המגביל אותו.

למרות שגם גיוס של 61 ח"כים הוא דבר שאינו קל, בסך הכל בכנסת הנוכחית ישנם 65 חברי כנסת בעלי אידאולוגיה ימנית. אם יהיו חפצים בהמשך שלטונו של בנט תוך קידום אג'נדה ימנית, הם יכולים לאחד כוחות אל מול 55 הח"כים מהגוש שמאל-מרכז. אפשרות זו עשויה להיות ממשית אם נתניהו יודיע כי הוא מוותר על ראשות הליכוד וייתן לנציג אחר לעמוד במקומו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן