יועץ מפלגת העבודה: "שום דבר לא ימנע את השבעת הממשלה ברביעי הבא"

רונן צור אמר היום כי ממשלת השינוי תוקם והשבעתה תתקיים כבר בשבוע הבא, והתייחס למחלוקות הקיימות: "אי אפשר לנהל ממשלה בצורה כזו כי זה יתפרק תוך חודש. על יו"ר המפלגה, אמר: "מרב מיכאלי ויתרה לאורך כל הדרך על כל מה שהתבקשה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/06/21 16:05 כב בסיון התשפא

יועץ מפלגת העבודה: "שום דבר לא ימנע את השבעת הממשלה ברביעי הבא"
השבעה בשבוע הבא?, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שעות ספורות לפקיעת המנדט ובגוש השינוי טרם מצאו את הנוסחה לגשר על הפערים בין המפלגות, פערים שנראו כקרובים להיסגר הולכים ומתרחבים, בעיקר בשתי חזיתות: דרישת ימינה למנות את איילת שקד לנציגת הממשלה בוועדה למינוי שופטים, והחזית השנייה מול רע"מ ורשימת דרישותיהם, שנראות כרגע כבלתי ניתנות לגישור. 

עמית סגל חושף: אלה הפרטים שהושמטו מקווי היסוד של ממשלת השינוי

אך למרות הפערים ההולכים ומתרחבים והזמן הקצר עד לסיום המנדט, רונן צור, היועץ אסטרטגי והממונה על המו"מ מטעם מפלגת העבודה להקמת ממשלת השינוי, אמר היום בראיון ל-103FM כי "שום דבר לא ימנע את השבעת הממשלה ביום רביעי הבא".

צור התייחס בדבריו לרצונה של שקד לתפוס את מקומה של מיכאלי בוועדה למינוי שופטים. "מרב מיכאלי בשם האחריות, הממלכתיות וחשיבות העניין, כשהתבקשה לוותר על משרד המשפטים לטובת גדעון סער למרות שהוא עם מספר מנדטים קטן ממנה - ויתרה. לאחר מכן התבקשה לוותר על משרד הפנים לאיילת שקד שהיא במפלגה קטנה ממנה - ויתרה. מרב מיכאלי ויתרה לאורך כל הדרך על כל מה שהתבקשה, אבל לא מנהלים מדינה ומשא ומתן עם קונוסים, אחרת אפשר לשלוח בפקס את סיכומי המשא ומתן שנסגרו ולא צריך באמת לנהל אותו".

למרות שהעריך כי שום דבר לא ימנע את השבעת הממשלה, אמר צור על המחלוקות הרבות: "אי אפשר לנהל ממשלה בצורה כזו כי זה יתפרק תוך חודש. אם בעוד שבועיים-שלושה יבוא מישהו יגיד 'אני לא מוכן שישיבות הממשלה יתקיימו פעם בשבוע אלא פעם בשלושה שבועות, או אני לא מוכן כך או אחרת, ואם לא אני הולך' – אז זה יתפרק תוך חודש. אני חושב שגם לפיד וגם בנט מבינים את הבעיה ואני בטוח שימצאו פתרון. שניהם אנשים מנוסים".

 

מיכאלי אמרה השבוע בפתח ישיבת סיעתה: "המפתח לממשלה הזאת, ממשלה בלי שנאה ועם הרבה מאוד רצון טוב. כשנפתלי בנט ישב אצלי בבית אמרתי לו בדיוק את הדבר הזה - המפתח לממשלה הזאת הוא רצון טוב. מפלגת העבודה מחויבת לחלוטין לעשות כל מאמץ עדיין כדי שהדבר הזה יקרה".