פיצוץ בוועדה בין בן גביר לעבאס: "תפסיק להכיל רצח של יהודים"

הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית, התכנסה היום על מנת לדון בכמות המעצרים של ערביים במהלך מבצע שומר החומות. במהלך דיון טעון בין חברי הכנסת מהציונות הדתית ורע"מ הישיבה ננעלה לפני סיום זמנה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 27/05/21 13:32 טז בסיון התשפא

פיצוץ בוועדה בין בן גביר לעבאס: "תפסיק להכיל רצח של יהודים"
צילום: Olivier Fitousi/Flash90&דוברות הכנסת, נועם מוסקוביץ

יו"ר הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית, ח"כ מנסור עבאס, פתח הבוקר (ה') את הדיון בנושא גל המעצרים של ערבים שהתפרעו במהלך מבצע שומר החומות. " בחודש האחרון רבבות ערבים יצאו להפגנות והפגנות זו מחאה לגיטימית שבאה להביע סולידריות ומחאה על ההתגרות בשימוש בכוח" , אמר עבאס בפתח הישיבה שהפכה במהיורת לישיבה סוערת. עוד הוסיף: "אנחנו בעד מחאות לגיטימיות ודוחים כל מעשה שהוא פגיעה ברכוש פרטי. כדי לטפל השלכות האירועים אנחנו רוצים לברר עם רשויות אכיפת החוק מה תמונת המצב היום ומה מדיניות האכיפה".

ראש מחלקת סיכול פשיעה באגף הסי"ף במשטרה, ניצב משנה יגאל עזרא, התייחס לאיסוף כלי הנשק ואמר: "זה לא שאנחנו עוברים ומסתובבים עם עגלה ואוספים כלי נשק, העבודה היא קשה מאוד. צריך גם לגבש תשתית ראייתית. הרצון שלנו לגרום לעבריין להיות מאחורי סורג ובריח". עוד האמר עזרא: "הכוחות החלו במעצרים משמעותיים. עד היום אנחנו עם 1590 עצורים, מתוכם 1093 שוחררו". נציגת פרקליטות המדינה, עו"ד גלית שהם טענה בפני הוועדה: "יש מדיניות שוויונית – מספר תיקי מעצר שטופלו 348, מתוכם ב-175 תיקים הוגשו כתבי אישום נגד 263 נאשמים, כאשר 30 מהנאשמים הם יהודים".

 לקראת סוף הדיון, יו"ר הועדה ח"כ מנסור עבאס קרא למשטרה תוך כדי סיכום הדברים, "להכיל את ההפגנות" ואו אז התפרצו חברי הכנסת בן גביר וסטרוק והחלו לצעוק: "תפסיק להכיל רצח יהודים. מזל שהתנגדנו שתהיה חבר בממשלה", תוך כדי שהם טוענים שעבאס ניהל דיון מגמתי, לא אובייקטיבי ואפילו לא אפשר לאם שכולה שבתה נרצחה, הגברת מירב חג'אג' לדבר. במהלך כל הדיון נרשמו עימותים כאשר ח"כ בן גביר, רוטמן ושיקלי מתחו ביקורת על אותם מתפרעים וכנגד אוזלת היד של המשטרה. בעקבות חילופי הדברים הודיע עבאס כי הוא מפוצץ את הישיבה והיא תמה לפני זמנה.