אורית סטרוק לשר אוחנה: "צריך לשלוח את המפכ"ל הביתה"

יו"ר סיעת הציונות הדתית פנתה לשר לביטחון פנים בדרישה להדיח את קובי שבתאי מתפקידו. בנוסף מחתה על המצב בדרום ואמרה: "אם נפל טיל בשדרות זה כבר לא מעניין? חייבים להפסיק את הטפטופים האלה מעזה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 19/05/21 11:23 ח בסיון התשפא

אורית סטרוק לשר אוחנה: "צריך לשלוח את המפכ"ל הביתה"
צילום: Miriam Alster/FLASH90

רנ"צ יעקב שבתאי קיים אמש (ג') מפגש עם ראשי הערים ונציגי המגזרים של רמלה ולוד במפקדת מג"ב בלוד. במהלך דבריו יצר המפכ"ל סימטריה בין התפרעות הערבים למצב היהודים בעיר המעורבת. דבריו המקוממים עוררו תגובות נזעמות מצד רבים, בעיקר בימין, שרואים את דבריו בחומרה ואף מגנים את פעילות המשטרה בניהול אירועי האלימות בתוך ערי ישראל. הבוקר, ח"כ אורית סטרוק, דרשה להדיח את שבתאי מתפקידו כמפכ"ל המשטרה.

בראיון לרדיו צפון, התייחסה ח"כ סטרוק למצב הביטחוני בכלל הזירות בארץ, ופנתה לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בדרישה לפטר את שבתאי. "השר אוחנה צריך לשלוח הביתה את המפכ"ל שבתאי" קראה סטרוק בראיון. גם על המצב הביטחוני בדרום התייחסה וטענה: "אם נפל טיל בשדרות זה כבר לא מעניין? חייבים להפסיק את הטפטופים האלה מעזה. חייבים להפוך את הירי המטפטף הזה ללא לגיטימי. לא לגיטימי שהמדינה מפקירה מליון אזרחים חייבים להשמיד להם את כל הנשק הזה".

בעקבות המצב הביטחוני מול חמאס, הוחלט לקיים כנס חירום בכנסת הקורא לפירוז עזה ביוזמתם של יושבי ראש סיעות הימין ובהובלתה של סטרוק. בכנס ידרשו חברי הכנסת כי על רצועת עזה להיות מפורזת מנשק התקפי, ומשוללת יכולת להתחמש. בנוסף הם דורשים שכדי למנוע ירי על אזרחי ישראל יש לשלול מהחמאס לא רק את הרצון לירות, אלא את היכולת לירות. "זו צריכה להיות המטרה המוצהרת של מדינת ישראל וזה צריך להיות יעד להסכמה בינלאומית. פירוז עזה והשבת הבנים חייבים להיות תנאי לכל תוכנית שיקום או סיוע כלכלי", נכתב בדרישות מארגני הכנס.