פירוז עזה | מפלגות הימין מתאחדות לקיום כנס משותף בכנסת

בעקבות המצב הביטחוני ראשי סיעות המפלגות בעלות אידאולוגיית ימין מקיימות כנס יחד עם נציגים מתנועת הביטחוניסטים הקוראים לפירוז הרצועה. "יש לשלול מהחמאס לא רק את הרצון לירות, אלא את היכולת לירות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 19/05/21 08:39 ח בסיון התשפא

פירוז עזה | מפלגות הימין מתאחדות לקיום כנס משותף בכנסת
ראשי סיעות הימין מתאחדים לפעילות משותפת, צילום: פלאש 90

יום עשירי למבצע "שומר החומות", חיל האוויר המשיך לתקוף במהלך הלילה מטרות טרור ברצועת עזה, הותקפו חלקים נוספים במערך המנהרות של ארגון הטרור חמאס. הבוקר הותר לפרסום כי צה"ל ניסה לחסל את ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף. בעקבות המצב הביטחוני מול חמאס, הוחלט לקיים כנס חירום בכנסת הקורא לפירוז עזה ביוזמתם של יו"רי סיעות הימין.

היום (ד') יתקיים כנס חירום בכנסת בנושא פירוז עזה שיזמו יו"רי הסיעות והח"כים: אורית סטרוק (ציונות דתית), מתן כהנא (ימינה), עודד פורר (ישראל ביתנו), ח"כ יועז הנדל מתקווה חדשה, וח"כ מיקי זוהר (הליכוד). מארגני הכנס דורשים שעל רצועת עזה להיות מפורזת מנשק התקפי, ומשוללת יכולת להתחמש. בנוסף הם דורשים שכדי למנוע ירי על אזרחי ישראל יש לשלול מהחמאס לא רק את הרצון לירות, אלא את היכולת לירות.

צילום: דוברות

"פירוז עזה צריך להיות יעד התקיפה המרכזי של צה"ל,  זו צריכה להיות המטרה המוצהרת של מדינת ישראל וזה צריך להיות יעד להסכמה בינלאומית. פירוז עזה והשבת הבנים חייבים להיות תנאי לכל תוכנית שיקום או סיוע כלכלי" נכתב בדרישות מארגני הכנס. כנס החירום יתקיים היום באולם ירושלים בין השעות 14:00-15:30בכנס צפויים להשתתף ח"כים נוספים ונציגים מתנועת הביטחוניסטים בהם מנכ"ל התנועה אמיר אביבי.