יאיר גולן לאורית סטרוק: "פאשיסטים. חברי כנסת קוראים להקים מליציות חמושות"

ח"כ הכנסת ממרצ תקף את יו"ר סיעת הציונות הדתית שסיפרה כי הגיעו אזרחים לשמור על היהודים בשכונת שמעון הצדיק. חברי הכנסת הימנים השיבו כי אין שמירה של המשטרה ביישובים, גולן ענה: "אז תיקחו את החוק לידיים?"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 13/05/21 15:47 ב בסיון התשפא

יאיר גולן לאורית סטרוק: "פאשיסטים. חברי כנסת קוראים להקים מליציות חמושות"
תוקפים אחד את השני. גולן וסטרוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת חוץ וביטחון קיימה דיון דחוף על המצב הביטחוני בישראל, כאשר שאלת אוזלת היד של משטרת ישראל עמד הפרק. לדיון הגיע מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שהגיע לענות לחברי הוועדה על יכולות ההגנה של המשטרה בבירה. ח"כ אורית סטרוק פנתה אל תורג'מן בשאלה - מדוע במזרח העיר המשטרה לא מגנה על היהודים בשכונת שמעון הצדיק ובגלל זה אזרחים יהודים שומרים על האוכלוסייה היהודית.

השאלה העלתה את חמתו של ח"כ יאיר גולן ממרצ, במיוחד על כך שאזרחים שומרים על האוכלוסייה, "מה זה הגיעו לשמור? מה זו ההפקרות הזו? אתם לוקחים את החוק לידיים. אין משטרה? רק את חבורת הפאשיסטים שלכם". מימין לסטרוק ניצבו חברי הכנסת שלמה קרעי ומתן כהנא, שהשיבו לגולן, "בלוד אין שוטרים". "אז תקח את החוק לידיים?" שאל גולן, והוסיף: "בושה. חברי כנסת קוראים להקים מליציות חמושות". סטרוק השיבה כי אין שום קריאה להקים מליציות, וגולן ענה כי רק אם יש למישהו רעיון איך לעזור למשטרה שיעלה אותו. כהנא אמר שיש להכניס את הצבא לערים ואם ההצעה הזו הסכים גולן "לא סתם אזרחים, צבא".

לאחר הויכוח שב הדיון מול ניצב תורג'מן על יכולות המשטרה בעיר, והשיב כי קיים עומס גדול אך מידע מודיעני קיים תמיד. בעקבות כך שאלה אותו יו"ר הוועדה אורנה ברביבאי: "האם אתה ניצב תורג׳מן מודיע לח״כים שאינך מסוגל לעמוד בסטנדרט הנדרש להגנה על אזרחי ירושלים?". תורג'מן השיב כי המשטרה מתפקדת בצורה גבוהה בכל הזירות, ושתוך זמן קצר נעצרו פורעים שתקפו חרדי. על הרעיון של שילוב הצבא בעיר ענה תורג'מן: "זה נכון להביא פלוגות מג״ב. כניסה של צה״ל לערים היא טעות. החיילים לא מוכשרים לעסוק בשיטור, הם לא מכירים את הבסיס החוקי. זה בעיה, נקודה".