מנסור עבאס: "אין מגעים פוליטיים בתקופה כזו"

יו"ר רע"מ מודיע על הפסקת המשא ומתן עם לפיד ובנט: "כולם מתרכזים במשבר וטוב שכך". עבאס מקיים במקביל גם שיחות עם נתניהו: "אני כל הזמן מדבר עם גורמים בממשלה כדי לנסות לבלום את המצב . אבל לא אפרט"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 13/05/21 11:11 ב בסיון התשפא

מנסור עבאס: "אין מגעים פוליטיים בתקופה כזו"
מנסור עבאס., צילום: Flash90

יום רביעי למלחמות בישראל: לילה קשה עבר על תושבי ישראל, אחרי השעה 01:00 החל מטח כבד לעבר מספר יעדים בישראל. המצב הביטחוני הקשה משפיע גם על המצב הפוליטי במדינה, ובעקבות כך המגעים להרכבת ממשלה נבלמו. יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, הודיע הבוקר (ה') בראיון לגלי צה"ל כי המגעים עמו נבלמו, כדי שכל הצדדים יוכלו להתמקד בנושא הביטחוני.

"אין מגעים פוליטיים בתקופה כזאת כשכולם מתרכזים במשבר וטוב שכך" אמר עבאס הבוקר, עוד הוסיף: "עדיף להתרכז בזה ואחר כך לעצור, לחשב מסלול מחדש ולהתקדם הלאה. אני לא יכול להיכנס לראש של האחרים". עוד הוסיף עבאס: "יכול להיות שהאירועים האלה ממחישים את הצורך בשותפות אמת בדיאלוג וליזום ביחד. גם ברמת הממשלה עצמה וגם ברמת החברה". אך על אף הדברים עבאס טוען כי יש לעסוק קודם כל בהפסקת אירועי האלימות בישראל.

עבאס כבר קרא אמש לחדול את האלימות, אך גינוי של ממש טרם נשמע. בראיון הבוקר הוא עושה צעד נוסף בנושא ואמר: "צריך להרגיע, מחינו די", אך גינוי ברור טרם נאמר.   עבאס גם סיפר כי יש עדיין שיחות בינו ובין נתניהו, "אני כל הזמן מדבר עם גורמים בממשלה כדי לנסות לבלום את המצב. אבל לא אפרט". בינתיים יאיר לפיד ונפתלי בנט ממשיכים לקיים שיחות להקמת ממשלה, אך המכשול האחרון שנותר הוא מנסור עבאס שמשלים המלאכה, אך לשם כך הם יחכו שהמצב הביטחוני ירגע או שיגיע גינוי ברור של עבאס.