עמית סגל נגד בנט: "קואליציה הנשענת על המפלגות הערביות לא בת קיימא"

המצב הביטחוני החל לעורר את ביקורת אנשי התקשורת הימנים על הקמת ממשלה יחד עם רע"מ. קלמן ליבסקינד תקף: "ממשלת השינוי ההולכת ונרקמת איננה אלא גניבת בחירות, הגובלת בזיוף ממשי של התוצאות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/05/21 11:36 כט באייר התשפא

עמית סגל נגד בנט: "קואליציה הנשענת על המפלגות הערביות לא בת קיימא"
מזכירים מה עמדתם בעת מלחמה. רע"מ והמשותפת, צילום: Yonatan Sinde&Moshe Shail/Flash90

ליל מלחמה. תושבי הדרום עברו את הלילה במרחבים מוגנים בשל ירי מאות רקטות של מחבלי חמאס וג'יהאד אסלאמי. אמש נרשמו מהומות והתפרעויות של ערבים ישראלים בכל רחבי הארץ. נזק רב נגרם לרכוש והיו גם מספר פציעות בגוף. כל האירועים הללו מהווים גם השפעה פוליטית עצומה גם על המנדט שניתן לח"כ יאיר לפיד, שעלול לאבד אותו בשל התמסמסות של תמיכת המפלגות הערביות שיסרבו לגנות את מעשי הערבים ברחבי הארץ.

המצב הנוכחי הביא לכך שעיתונאים בכירים בעלי אג'נדה ימנית החלו לצאת נגד הקמת ממשלה בתמיכה של מפלגה ערבית. הפרשן הפוליטי עמית סגל כתב: "המסקנה הפוליטית של אירועי השבוע האחרון היא שקואליציה הנשענת על המפלגות הערביות לא בת קיימא עד להודעה חדשה באקלים הביטחוני בישראל. מכאן נגזרים הצעדים הבאים".

עוד כתב סגל בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "כל אדם הגון צריך להתקומם על ההחלטה של המפכ"ל - שהיא בעצם של הממשלה שמעליו - לסגור את הר הבית למבקרים יהודים, לראשונה ביום ירושלים, ותוך מתן פרס לטרור וסטירה לשומרי החוק", והוסיף: "אם מישהו חושב שממשלה עם מרצ ורע"מ תעשה הפוך - אין מספיק חחחח בעולם בשביל זה".

סגל גם שיתף ציוץ של העיתונאי קלמן ליבסקינד שכתב: "ממשלת השינוי ההולכת ונרקמת איננה אלא גניבת בחירות, הגובלת בזיוף ממשי של התוצאות. ערב של טילים, כמו הערב הזה, הוא הזדמנות מצויינת עבור נפתלי בנט כדי לסגת מרעיון העיוועים הזה". כזכור לבסקינד נמנה בין העיתונאים שבעבר טענו כי על נתניהו לפרוש מתפקיד ראש הממשלה בעד חנינה, אך נראה כי אובדן ממשלת ימין גם אם נתניהו עומד בראש חשובה יותר עבור ליבסקינד. 

קלמן ליבסקינד

קלמן ליבסקינד מתנגד למהלך של ימינה להקים ממשלה עם רע"מצילום: Yonatan Sindel/Flash90