בעז ביסמוט לבנט וסער: "לא מאוחר מידי אנא חיזרו הביתה"

עורך ישראל היום אמר בראיון לחדשות כיפה כי המצב הביטחוני דורש הקמת ממשלת ימין: "שכל מי שמדבר על ממשלה טכנו-קרטית, כאילו היינו בלגיה ושהיא תעסוק רק בצרכי השעה, אז לא! צריך ממשלה שתשמור על יכולת ההרתעה שלנו"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/05/21 10:15 כט באייר התשפא

בעז ביסמוט לבנט וסער: "לא מאוחר מידי אנא חיזרו הביתה"
בעז ביסמוט בראיון לחדשות כיפה, צילום: כיפה

אירועי יום ירושלים תשפ"א התנהלו בשונה משנים עברו, בעיקר בשל המצב הביטחוני שהחל לסלים משעה 18:00 בערב. כמידי שנה בישיבת מרכז הרב בירושלים עורכים כנס מיוחד בנוכחות ראש הממשלה, פוליטיקאים נוספים ובכירים מהרבנות בישראל. אך בשל המצב הביטחוני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נעדר מן האירוע. מי שכן נכח הוא עורך ישראל היום, בעז ביסמוט, שהייחס לאירוע ואמר: "איך אפשר שלא לשמוח כשנמצאים במקום קדוש כזה".

בראיון לחדשות כיפה התייחס ביסמוט לניסיונות להקמת ממשלת בנט-לפיד, אך עדיין סבור כי ממשלת ימין היא דבר אפשרי שיקום. "אני לא אסתיר את הרצון והשאיפה שלי ושל כל מי שמשתייך לגוש הימין לממשלת ימין, בעיקר ממשלת ימין הגיונית קוהרנטית" אמר ביסמוט. אך למרות זאת ביקש לשמור על אווירה חיובית: "מצד שני אסור לשכוח דווקא ביום ירושלים שכולנו אחים, וזה מאוד מצער ומאכזב לראות אנשים מהגוש שרועים בשדות זרים, יש לקוות שהם יתעשתו ויחזרו הביתה לגוש".

האם המצב הביטחוני שקורה בירושלים והשינויים שנעשו בעקבות כך הן כניעה לטרור?

"מצד אחד יום ירושלים זה יום שמציין כי אנו הריבון בארצנו, ואנחנו כאן בבירתנו הנצחית וחוגגים בישיבת מרכז הרב - כל אלה עושים אותי מאושר. מצד שני שוב ירי לעבר ישראל, שוב הפרת השקט, שוב התגרות בירושלים כמו הניסיון היום ללינץ' מזעזע והירי טילים. אז הדיסוננס הזה הוא מצער וכואב אך לא תיפול רוחנו, היינו בסבבים כאלה בעבר וכנראה נהיה גם בעתיד, צריך ללמוד את הלקח וזה שישראל צריכה לשמר או לחזק את כוח ההרתעה שלה ולסמוך על הריבונות שלה. בשביל שכל זה צריך ממשלה יציבה, ממשלת ימין. אז מה למדנו מהיום הזה? שכל מי שמדבר על ממשלה טכנו-קרטית, כאילו היינו בלגיה ושהיא תעסוק רק בצרכי השעה, אז לא! אנחנו עם ישראל בארץ ישראל וצריך ממשלה שתנהל אותנו בכל התחומים, כולל שמירה על יכולת ההרתעה שלנו. ולכן אני מקווה שתקום לנו ממשלת ימין מלא מלא".

צילום: כיפה

אם אכן לא תוקם ממשלת ימין על מי תיפול האשמה לדעתך?

"אנחנו לא נמצאים כרגע בשלב של להאשים, בטח לא ביום ירושלים, זה לא היום להגיד 'אני מאשים' אלא היום להגיד 'אני מחבק'. אני רוצה שכל עם ישראל יחבק זה את זה, ימין-שמאל, חילונים-דתיים. אני לא אאשים, להיפך, אני אגיד לחברי בימין לא מאוחר מידי אנא חיזרו הביתה, למען כל ישראל ימין ושמאל יהודים וערבים".