הירי בלוד | "אבדן עשתונות ערכי של המשטרה והפרקליטות"

עקב התרעויות וההשחתות בעיר לוד חברי הכנסת הציונים דתיים תוקפים את התנהלות המשטרה בעיר ומעצרו של אזרח יהודי שירה לעבר מתפרע יהודי. סמוטריץ': "המשטרה בקושי נותנת מענה, אזרחים נדרשים להגן על עצמם"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/05/21 09:11 כט באייר התשפא

הירי בלוד | "אבדן עשתונות ערכי של המשטרה והפרקליטות"
בצלאל סמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אמש (ב') נרשמו מהומות והתפרעויות של ערבים ישראלים בכל רחבי הארץ, נזק רב נגרם לרכוש והיו גם מספר פציעות בגוף. תושב ערבי מלוד בן 25 נהרג מירי על ידי תושב יהודי מהעיר בן 34, בירי נפצעו עוד שני אזרחים ערביים נוספים. המשטרה עצרה את היורה בחשד למעורבות בירי, זאת לאחר שלטענתו חש בסכנה ונאלץ להשתמש בנשק האישי שלו. המעצר של תושב יהודי שהגן על עצמו מפני מתפרעים הביאה את חברי מפלגת הציונות הדתית לבקר את המשטרה והפרקליטות.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לאירוע ואמר: "'כמעט כסדום היינו לעמורה דמינו'. פרעות ליל בדולח מבצעים תושבי לוד הערבים בתושבי העיר היהודים הלילה. המשטרה בקושי נותנת מענה (בשל ריבוי האירועים בכל הארץ). אזרחים נדרשים להגן על עצמם. המשטרה עוצרת לפנות בוקר לעיני ילדיו את אחד התושבים בחשד, לא פחות, לרצח". עוד הוסיף: "‏זה אבדן עשתונות ערכי של המשטרה והפרקליטות. אטפל בזה בכל הכח ולא אתן שהמדינה היהודית תהפוך את הקרבן לאשם. זכות ההגנה העצמית היא המינימום שמדינה מתוקנת חייבת לאפשר לאזרחיה (האמת היא שהמדינה צריכה לעשות את זה בעצמה...) וכל אחד מהמתפרעים חייב לדעת שדמו בראשו".

יו"ר עצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר התייחס גם הוא: "הכתובת הייתה על הקיר וכולנו ראינו את ההתפרעויות השבוע בלוד. לצערי המשטרה ששוב גילתה אוזלת יד לא עשתה דבר כדי לעצור את הפורעים, ונזכרה להגיע רק כשיהודי נאלץ להגן על חייו ולירות".  ח"כ בן גביר הוסיף וקרא לממשלה: "ממשלת ישראל: אנחנו במלחמה, והגיע הזמן להילחם ולהדביר את הטרור. יש לשחרר לאלתר את היורה שהגן על חייו ולהעניק לו צל"ש".

גם יו"ר הסיעה, ח"כ אורית סטרוק כתבה: "‏פרעות לוד תשפ"א: כל המכוניות היהודיות הוצתו. גם תחנת המשטרה. ובתי כנסת. פורעים הסתערו על בתי היהודים. משפחות וילדים נצורות בבתים. כך גם עשרות סטודנטים בבנין המתנ"ס. המשטרה הפגינה חוסר אונים מוחלט. עכשיו הגיעה, ועצרה 2 יהודים שהעזו להגן על עצמם. השתגענו?".

יו"ר סיעת ימינה, ח״כ מתן כהנא ביציאה מבית המעצר בו עצור היהודי שירה: "‏לא יתכן שיהודי שהגן על חייו וחיי משפחתו בפני פוגרום עצור בחשד לרצח. יוצא עכשיו מתחנת המשטרה בה עצור תושב לוד שהגן על חייו. את הבלבול הזה בין תוקף לנתקף חייבים לעצור. יש לשחרר לאלתר את היהודי שהגן על חייו".