ח"כ אבי מעוז מנעם: בצלאל צודק. אבל רבותינו הורו לנו אחרת

יו"ר מפלגת נעם הסביר לבוחריו את העמדה בה עומדת מפלגתו כאשר מצד אחד נטיית לבו היא ללכת עם סמוטריץ', אך לא תיוותר ברירה יסכים לממשלה בתמיכת רע"מ. ממשלה כזו עדיפה מאשר ממשלת שמאל לדבריו: "מזימתם של השמאל הקיצוני בשיתוף 'מערכת שלטון החוק', היא חילול השם גדול ונורא לאין ערוך"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 04/05/21 12:05 כב באייר התשפא

ח"כ אבי מעוז מנעם: בצלאל צודק. אבל רבותינו הורו לנו אחרת
יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז, צילום: מפלגת נעם

יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אבי מעוז פרסם מכתב לפעילי מפלגת נעם, בו משתף הוא את הפעילים במצב הפוליטי שנוצר,  ובעמדת מפלגת נעם באשר לסוגיית הקמת הממשלה.

במכתבו מביע חה"כ מעוז תמיכה בעמדתו של יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' "לאחר שנודעו תוצאות הבחירות לכנסת ה- 24, והתברר כי יקשה על ראש הממשלה להקים ממשלת ימין, הבהיר יו"ר הציונות הדתית, ידידי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כי הוא מתנגד נחרצות לאפשרות שתוקם ממשלה על ידי קואליציה הכוללת 59 חברי סיעות הימין, בתמיכה או בהימנעות של סיעת רע"ם. תמכתי בעמדה זו כפי שהביע אותה ח"כ סמוטריץ', ואני עדיין תומך בעמדתו זאת, מכיון שהסתמכות בהקמת ממשלה על מפלגה ערבית, מהווה פריצת גדר משמעותית, הן מצד חילול השם הגדול שיש בכך שבמדינה היהודית תוקם ממשלה התלויה במפלגת גויים, והן מצד עמדתם של חברי אותה מפלגה ביחס לטרור, כפי שהביעו אותה לאורך השנים".

לאחר מכן, הדגיש  מעוז את המחויבות של מפלגת נעם לרבני המפלגה "מפלגת נעם היא מפלגה שמודרכת על ידי תלמידי חכמים גדולים המורים את דרכה. וכעת, פחות מ- 48 שעות לפני תום פקיעת המנדט שניתן לראש הממשלה, הורו לנו רבותינו, כי בין שתי אלטרנטיבות לא טובות, יש לבחור את זו הפחות חמורה." 

חה"כ מעוז, הסביר את השינוי בעמדת המפלגה, וזאת לאחר פסיקת הרבנים וכן לאור ניסיונות השמאל ופקידי משרד המשפטים להדיח את נתניהו "צודק לגמרי יו''ר הציונות הדתית ח''כ סמוטריץ', כי ממשלה הנשענת על מפלגה ערבית תומכת טרור היא אכן מציאות קשה מבחינתנו ומהווה חילול השם גדול. אולם, מזימתם של השמאל הקיצוני בשיתוף 'מערכת שלטון החוק', פקידי משרד המשפטים, להדחת ראש הממשלה מר בנימין נתניהו מתפקידו - אשר אין בנמצא מנהיג המשתווה לשיעור קומתו ואין חולק על גודל הכרת הטוב שמדינת ישראל כולה חייבת לו על מנהיגותו המיוחדת בהתמודדות עם מגיפת הקורונה וביצירת קואליציה בינלאומית כנגד מזימותיה של הגדולה באויבינו, איראן - וזאת רק בכדי לפגוע בכל הקדוש והיקר לעם ישראל, הן במישור הרוחני והן במישור הלאומי, היא חילול השם גדול ונורא לאין ערוך." הסביר.

מכתב לפעילים

מכתב לפעיליםצילום: ללא

עוד הוסיף כי "איננו מגמישים את עקרונותינו מתוך שיקולים פרגמטיים, ואיננו בוחרים, כפי שיהיה מי שיצייר זאת, להיות חכמים ולא צודקים, אלא מתוך נאמנותנו להדרכת רבותינו, ומתוך הבנת מורכבות השעה והסכנות העומדות לפתחה של מדינת ישראל, אנחנו בוחרים לתמוך באפשרות הפחות גרועה, ולהסכים, במצב שנוצר, להקמת ממשלה המסתמכת באופן זמני על הימנעות של חברי כנסת שאינם יהודים, כפי המתבקש משלוחי ציבור נאמנים."

כמו כן, קרא חבר הכנסת לבנט וסער להצטרף לממשלת ימין "אני מנצל את הבמה הזאת, וקורא שוב לגדעון סער ולנפתלי בנט: חדלו באופן מידי מהניסיונות להקים ממשלה רעה, שתחריב ותהרוס את כל מה שלטענתכם, יקר וקדוש גם עבורכם. הצטרפו עכשיו להקמת ממשלת ימין על מלא. ממשלה שתשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל. ממשלה שתילחם בכל עוז באויבי ישראל הקרובים והרחוקים ותגן על מדינת ישראל."

לסיום ציין חה"כ מעוז, כי במידה ובנט וסער לא יצטרפו לממשלת ימין, יסכים להישען באופן זמני בלבד, על הימנעות בלבד של ח"כים שאינם יהודים "בהינתן שהדבר לא יקרה, אני מחזק את ידיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקים ממשלה שמבטאת את רצונו של רוב העם היושב בציון, כפי שבא לידי ביטוי בבחירות האחרונות, ומיד לאחר הקמתה יש לפעול בהקדם שיצטרפו אליה תומכים יהודים נוספים, בכדי שגם ההסתמכות על הימנעות ח"כים שאינם יהודים תהיה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן