גנץ מנהל מו"מ עם נתניהו? "מעשה שלא יעשה" | 7 ימים לפקיעת המנדט

חברי כנסת מגוש השמאל לא אוהבים את הפרסומים לפיהם שר הביטחון בחן הצעה של ראשוניות ברוטציה עם ראש הממשלה. מנגד, בימין לא מוותרים: "כל מה שנתניהו יגיע להסכמה עם סער או בנט מקובל עלינו", אומרת ח"כ מהציונות הדתית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/04/21 11:54 טו באייר התשפא

גנץ מנהל מו"מ עם נתניהו? "מעשה שלא יעשה" | 7 ימים לפקיעת המנדט
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

7 ימים לפקיעת המנדט. בעוד שבוע, אם לא יצליח לסיים את המלאכה, יחזיר חבר הכנסת בנימין נתניהו לנשיא ראובן ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה. גוש השמאל המכונה גוש השינוי, אליו חברו יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, פועלים להרכבת ממשלה. מנגד, בימין לא אמרו נואש ונראה כי בתנאים מסוימים ישנו סיכוי שנראה את בנט וסער חוזרים לבסוף לגוש הימין.

סער דורש: בשנה הראשונה נתניהו יזוז ואת מקומו ימלא אחד מבכירי הליכוד שלא כפוף לו

"אינני יודע אם בנט עושה תמרונים כדי לשפר את מצבו מול נתניהו, וקשה לפענח עד כמה סער רציני או חותר לפלס את דרכו חזרה לליכוד. במקרה של בחירות חמישיות, המפלגות שלהם כבר לא תהיינה הבטחה גדולה לשינוי", אמר הבוקר (ג') בגל"צ ח"כ יאיר גולן, בנוגע להתלבטות של שני הח"כים מהימין. 

חברתו למפלגה, ח"כ תמר זנדברג הגיבה לפרסומים לפיהם הציע נתניהו רוטציה לבנט, סער ואף לשר הביטחון בני גנץ, לו כבר הובטחה רוטציה בעבר: "אני קוראת לכל מי שבגוש שלנו ובמשא ומתן להתפקס ולא לתת לרעש לבלבל אותם... לשמוע שגנץ מנהל משא ומתן עם נתניהו, זה מעשה שלא יעשה", תקפה בראיון ל-103fm.

הח"כים מהרשימה המשותפת אינם ממהרים לתמוך בממשלה בראשות בנט, דבר שעשוי להועיל בסופו של דבר לנתניהו. ח"כ עאידה תומא סלימאן התייחסה לכך בראיון בכאן חדשות: "אנחנו מתנגדים לממשלה בראשות בנט. צריך להוציא את נתניהו מבלפור, אך השינוי שצריך לקרות במדינה הוא לא רק פרסונלי. הצבעה על ממשלה כרוכה בקווי יסוד, מוקדם לדעת"

ח"כ מיכל וולדיגר ממפלגת הציונות הדתית, אמרה בגל"צ כי "כל מה שנתניהו יגיע להסכמה עם סער או בנט מקובל עלינו, צריך ממשלה הומוגנית". ח"כ אופיר סופר ששוריין בליכוד מטעם הציונות הדתית אמר בכאן חדשות כי "לבנט אין בעיה לנהל משא ומתן עם השמאל, אבל לנהל משא ומתן עם נתניהו זה בעייתי. אני מתקשה לראות אותו ואת סער יושבים בממשלת שמאל. אנחנו לא אויבים של בנט, התפצלנו על רקע ההתנהלות הזו".

"הזמן אוזל", אמר בנט בישיבת סיעת ימינה שנערכה אתמול. "נשאר עוד שבוע להקמת הממשלה ולמניעת הידרדרות לכאוס מתמשך. אני קורא לחבריי מכל הצדדים לא להתבצר, אלא להתפשר. זה הזמן של כולנו לגלות אחריות. יש שתי אפשרויות" בעדיפות ראשונה - ממשלת ימין. חשוב לי שכולם יידעו: ימינה תצטרף לכל ממשלת ימין שיקים נתניהו, או בהובלתו או בהובלת כל איש ימין אחר בעל יכולת להנהיג את הממשלה, מתוך הליכוד או מבחוץ".


(בנט, אתמול)