כהנא לשר הביטחון: הפסק לעכב את הגשת מערת המכפלה לנכים

חבר הכנסת מרשימת ימינה פנה אל בני גנץ במכתב המקשר בין מערת המכפלה למצב הביטחוני: "ההחלטה לא להנגיש את המערה כעת בכדי לא להרגיז אותם הינה נתינת פרס לטרור וכניעה לטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/21 16:59 יג באייר התשפא

כהנא לשר הביטחון: הפסק לעכב את הגשת מערת המכפלה לנכים
לוחמי מג"ב במערת המכפלה. ארכיון, צילום: דוברות המשטרה

בסוף השבוע האחרון התרחשו הפרות סדר והתנגשויות אלימות בין פעילי ימין ופלשתינים שהביאו לעשרות פצועים ועצורים. במהלך פעילות כוחות המשטרה, בניסיון לעצור את הפרת הסדר סמוך לשער שכם, נפצע שוטר מיחידת הפרשים מאבן שהושלכה ופגעה בפניו.  כמו כן, שוטרים שהוזעקו אל טיילת שער יפו בירושלים, עצרו ארבעה חשודים בתקיפת עובר אורח והם הועברו לחקירה. במקביל המתיחות הגיעה גם לחברון, הנגשת מערת המכפלה טרם יצאה לפועל.

בעקבות כך פנה ח"כ מימינה, מתן כהנא, אל שר הביטחון בני גנץ במכתב: "מיום כניסתי לכנסת קיבלתי פניות רבות מאנשים עם מוגבלות המלינים על חוסר הנגשת מערת המכפלה. אין צורך להרחיב לך על חשיבות הדבר וכבודו בעצמו הביע מספר פעמים תמיכה בדבר". לאחר תיאור השתשלות האירועים להגשת המערה סיכם כהנא: "גם בעליון אושרה הנגשת המערה באופן מיידי אך לצערי, למרות הלו"ז שנקבע על ידיך שעד חג הפסח הזה יינתן היתר בניה ויחלו העבודות הדבר טרם קרה".


להורדת הקובץ

חבר הכנסת התייחס לאירועי הימים האחרונים וכתב: "בימים האחרונים מדינת ישראל ניצבת בפני פורעים שמנסים לפגוע בריבונות שלנו בכל מקום ובכל שעה. ההחלטה לא להנגיש את המערה כעת בכדי לא להרגיז אותם הינה נתינת פרס לטרור וכניעה לטרור. כל כניעה לטרור משמעותה אחת: הזמנה לטרור לבוא ולפגוע". לסיום כתב: "דווקא כעת עלינו להתחיל מיידית בבניית הההנגשה והמעלית במקום להוכיח שאנחנו לא נרתעים מאף איום או גורם זר. אודה לתשובתך בהקדם האפשרי".