דרעי: "אנחנו לקראת בחירות חמישיות שלא יביאו הכרעה"

יו"ר ש"ס אומר בפתח ישיבת הסיעה כי מדינת ישראל ברך לבחירות חמישיות אך גם הן לא ישנו את התמונה הפוליטית, אך בחירות ישירות אם יתרחשו - יקלו על הרכבת הממשלה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/04/21 15:14 ז באייר התשפא

דרעי: "אנחנו לקראת בחירות חמישיות שלא יביאו הכרעה"
דרעי בתפקיד המתווך, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

כמו שאר ראשי הסיעות, גם יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, נשא היום (ב') נאום בפתח ישיבת סיעתו, והתייחס כמובן להצעה אותה העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו, הצעה לעריכת בחירות ישירות לתפקיד ראש הממשלה. 

הסוף לפלונטר הפוליטי? ש"ס הגישה הצעה לבחירה ישירה לראשות הממשלה

"הצעת החוק הזו לא משנה את המשטר", אמר בפתח דבריו. "היא גם לא משנה את הכללים. היא רק נותנת פתרון למבוי סתום שישראל נקלעה אליו. ארבע פעמים הלכנו לבחירות, אין ממשלה בישראל ואנחנו לקראת בחירות חמישיות ששוב לא יביאו הכרעה ויהיו הכנה לבחירות שישיות ומי יודע עוד לאיפה. יש דיבורים על ממשלה חלופית אחרת שנראית לי הזויה, ממשלה עם כל כך הרבה קטבים. אין לה שום מכנה משותף חוץ מרק לא ביבי והיא תחזיק מעמד זמן קצר מאוד ומי יודע מה הנזקים שתביא".

דרעי הסביר: "לכן הצענו דבר פשוט וברור: לא מפזרים את הכנסת ולא משנים את שיטת המשטר. אלא העם, שהוא הריבון, יגיד את דברו לגבי מי הוא רוצה בתור ראש ממשלה. אותו ראש ממשלה יצטרך את אמון הכנסת גם בתקציב וגם בהצגת הממשלה. אני מעריך שאם אכן החוק יעבור, נלך תוך 30 יום לבחירות".

דרעי הבהיר כי בכל מצב ש"ס תישאר נאמנה לנתניהו: "אני לא מסתיר, אנחנו עקביים. סיעת ש"ס תתמוך בנתניהו כמו שתמכנו עד עכשיו. הציבור יאמר את דברו ואני מעריך שלאחר מכן תהיה לו האפשרות להקים ממשלה".