יום הזיכרון | הביקורת המאשימה של לפיד: "הנופלים לא מתו בשביל שישראל תיראה ככה"

לאחר נאום שנשא בטקס יום הזיכרון בנגבה, בחר יו"ר יש עתיד לשתף את עוקביו בדף הפייסבוק, בביקורת חריפה, והאשים: "כמו בכל שנה הגרון נחנק. אלא שהשנה הוא נחנק גם בגלל מה שהגיע הזמן שייאמר: שאנחנו לא ראויים להם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/04/21 18:35 ב באייר התשפא

יום הזיכרון | הביקורת המאשימה של לפיד: "הנופלים לא מתו בשביל שישראל תיראה ככה"
לפיד, צילום: Miriam Alster/Flash90

כבכל שנה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הגיע היום (ד') לטקס יום הזיכרון בקיבוץ נגבה. לאחר סיום הטקס, בחר לפיד לבקר בצורה קשה את המציאות בישראל, את הפוליטיקאים מימין ואולי אף את האזרחים.

את הביקורת כתב לפיד בפוסט בדף הפייסבוק שלו. "כמו בכל שנה, הקראתי הבוקר בבית העלמין הצבאי את ״ההחמצה״. כמו בכל שנה הגרון נחנק. אלא שהשנה הוא נחנק גם בגלל מה שלא נאמר שם אבל הגיע הזמן שייאמר: שאנחנו לא ראויים להם".

"הנופלים לא מתו בשביל שישראל תיראה ככה", קבע בחריפות. "המשפחות לא הקריבו את היקר להן מכל בשביל להגן על מדינה מסוכסכת, שונאת, אכולת פארנויה. הילדים והאבות מתחת לאבני השיש לא נהרגו בהגנה על שבט, הם נהרגו בהגנה על המולדת. הם לא מתו שמאלנים או ימנים, אלא חיילים. הם לא לבשו חולצה של מפלגה, אלא מדי ב׳ של צבא ההגנה לישראל".

לפיד המשיך ותקף: "המתים מצפים מאתנו ליותר. הם מצפים מאתנו לבנות פה מדינה שמצדיקה את מותם. מדינה טובה וצודקת שמקדשת את ערך הרעות. מדינה שדואגת לחלשים ויש לה הנהגה ישרת דרך והגונה שפועלת לטובת הכלל. דמוקרטיה מתוקנת שצעירים אוהבים לחיות בה והוריהם גאים במה שיצרו למענם. ואם מישהו מרגיש שזו אמירה פוליטית אז שיידע שהוא צודק לגמרי. פוליטיקאים היו אלה ששלחו אותם אל מותם, אז פוליטיקאים צריכים גם להתחייב שתהיה פה מדינה הראויה לקורבנם".

לסיום כתב יו"ר יש עתיד, כי "הצפירה של יום הזכרון לא יכולה להיות רק צפירת אשכבה, היא צריכה להיות גם צפירת השכמה. הגיע הזמן שנתחיל להחזיר חובות. המתים במותם הם ציוו לנו לא רק את החיים, אלא גם את השאלה איזה חיים ראוי שנחיה כאן".


(טקס יום הזיכרון שהתקיים אמש בנגבה)