ח"כ עופר כסיף הותקף באכזריות ע"י שוטרים | "בלתי מתקבל במדינה דמוקרטית"

בסמוך לכניסת השבת הותקף חבר הכנסת מהרשימה המשותפת על ידי כוחות המשטרה בעת שהשתתף בהפגנה. התיעוד של שוטר שהכה את כסיף בפניו הביאה לגינוי מכלל הקשת הפוליטית: "לחקור, להעניש, להרחיק לאלתר"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/04/21 20:10 כח בניסן התשפא

ח"כ עופר כסיף הותקף באכזריות ע"י שוטרים | "בלתי מתקבל במדינה דמוקרטית"
עופר כסיף, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפגנה ארעה אמש (ו') בסמוך לכניסת השבת בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים, בין המשתתפים היה ח"כ מהרשימה המשותפת עופר כסיף. ההפגנה נבעה בעקבות הצטרפות של 15 משפחות יהודיות שרכשו כחוק בתים במזרח ירושלים. כוחות משטרה הגיעו למקום ופינו את המפגינים תוך כדי הפגנת כוח, בתיעוד שצולם נראה כי השוטרים גם פינו את כסיף שזכאי לחסינות בתור חבר כנסת, אך השוטרים בחרו לפנותו מן ההפגנה תוך שימוש באלימות יתרה.

בסרטון שצולם ניתן לראות כיצד אחד השוטרים מכה באלימות את כסיף, וחובט בפניו קשות דבר שההביא לפציעתו ושבירת משקפיו. לאחר האירוע האלים התייחס כסיף לאירוע ואמר: "השוטרים משתוללים פה, לא נותנים לאנשים להפגין. אמרו להם שאני חבר כנסת אך זה לא עניין אותם. הם התחילו להרביץ, שברו את המשקף. לא עניין אותם חבר כנסת, העיקר להגן על המתנחלים הארורים שמשתלטים על הבתים של חפים מפשע, בושה וחרפה".

האלימות כלפי כסיף עוררה ביקורת מכלל הקשת הפוליטית, מהרשימה הערבית המאוחדת נמסר: "רע״מ מגנה בכל לשון של גינוי את מעשה התקיפה האלים והשפל של המשטרה כלפי ח״כ עופר כסיף. מה שראינו היום הוא אלימות ותוקפנות של המשטרה שהפעם שברה כל שיא . דרושה חקירה מעמיקה בעניין התוקפנות, אלימות המשטרה והתנהלותה של מח״ש במקרים דומים כאלו".

גם סמוטריץ' הצטרף לגינויים: "אירוע התקיפה של חבר הכנסת עופר כסיף על ידי שוטרים הוא חמור ובלתי מתקבל במדינת חוק דמוקרטית. חסינות חברי הכנסת קריטית למילוי תפקידם, ואינה עניין לצד כזה או אחר במפה הפוליטית. יותר מידי פעמים בתקופה האחרונה שוטרים מפירים את החוק בעניין הזה ומשטרת ישראל נדרשת לבדק בית רציני".

חה"כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד הגיב גם הוא: "לחקור, להעניש, להרחיק לאלתר.  עוד הלילה. שוטר שמרים יד על ח"כ מרים יד על עצם הדמוקרטיה בישראל. זו לא רק סטירת לחי לעופר כסיף - זו סטירת לחי לכולנו".


(תגובת המשטרה לאירוע)