"חבל שההורים שלך לא נשרפו שם": אבי מעוז הותקף בזמן טקס יום השואה

יו"ר נעם הגיע לטקס "לכל איש יש שם" וציין את שמות בני משפחתו שנספו בשואה. אחד האורחים בכנסת המתנגד לעמדותיו הפוליטיות של מעוז ותקף אותו במילים קשות: "חבל שאתה חי"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/04/21 14:35 כו בניסן התשפא

"חבל שההורים שלך לא נשרפו שם": אבי מעוז הותקף בזמן טקס יום השואה
אבי מעוז בזמן השתתפותו בטקס "לכל איש יש שם", צילום: צילום מסך

לפני שעתיים החל במשכן הכנסת "לכל איש יש שם" - אירוע הקראת שמות הנספים, אותם השמות נקראים על ידי חברי הכנסת. בין הקוראים היו חברי הכנסת החדשים: איתמר בן גביר, אמלי מואטי ויו"ר נעם אבי מעוז. 

מעוז התכבד בקריאת שמותם של הנספים, ובהם הזכיר את בני משפחתו, מעוז עצמו הוא בן לניצולי שואה. אלא שעם גמר הטקס אחד מהאורחים, תקף באופן מילולי את ח"כ מעוז. התוקף ניגש לח"כ מעוז עם תחילת הטקס קילל את ח"כ ובין השאר אמר לו "אתה לא מתבייש להשתתף בטקס כזה לזכר אלו שנשרפו בשואה? חבל שאתה חי, ושההורים שלך לא נשרפו שם". מעוז קרא למשמר הכנסת אשר הרחיקו את התוקף. תלונה הוגשה לקצין הכנסת.

תוקפו  של מעוז. האיש במרכז התמונה

תוקפו של מעוז. האיש במרכז התמונה צילום: ללא

זהו אינו האירוע היחידי נגד נציגי הרשימה של הציונות הדתית שארע בטקס, אירוע נוסף התרחש גם נגד ח"כ בן גביר. בזמן שעלה לדוכן והתכבד בקריאת שמותם של הנספים שהגיעו מעירק, קם ח"כ אחמד טיבי ויצא מן האולם כאות מחאה. בן גביר השיב מאוחר יותר למעשיו של טיבי ואמר: "טיבי פגע בזכר הניצולים והנספים. מדובר בתומך טרור שלא אמור להיות בכנסת ישראל, כל דקה שטיבי נוכח במשכן היא יריקה בפרצוף של עם ישראל ומיליוני הנספים". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן