בן גביר ליו"ר הכנסת: יש לאסור על חברי המשותפת כניסה למליאה

חבר הכנסת איתמר הטרי הגיש פנייה דחופה ליריב לוין, ובה הוא דורש לשלול באופן מיידי את כל זכויות חברי הרשימה המשותפת, בעקבות סירוב חברי הרשימה להצהיר אמונים בנוסח הקבוע בחוק

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/04/21 12:21 כה בניסן התשפא

בן גביר ליו"ר הכנסת:  יש לאסור על חברי המשותפת כניסה למליאה
בן גביר במליאה, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

חבר הכנסת הטרי איתמר בן גביר, הגיש הבוקר (ד') ליו"ר הכנסת יריב לוין, "פניה דחופה" בה הוא דורש לשלול באופן מיידי את כל הזכויות מארבעה חברים מהרשימה המשותפת, בעקבות סירוב חברי הרשימה להצהיר אמונים בנוסח הקבוע בחוק.

האם דין הרשימה המשותפת יהיה כדין הרב כהנא?

איימן עודה אמר: "אני מתחייב להיאבק נגד חוק הלאום ולהילחם בכיבוש". עופר כסיף אמר: "אני מתחייב להילחם נגד הגזענות והגזענים". סאמי אבו שחאדה אמר: "מתחייב להמשיך את המאבק למעדן דמוקרטיה, צדק, שוויון, למען כל האזרחים במדינה", ועאידה תומא סליאמן אמרה: "מתחייבת להיאבק בכיבוש והאפרטהייד".

חבר הכנסת איתמר בן גביר כתב בבקשתו כי: "ההצהרות שמסרו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת נוגדות את נוסח ההצהרה הנגזרת מחוק יסוד הכנסת ועל פי חוק היסוד חבר כנסת שלא יצהיר את הנוסח הקבוע לא יוכל להינות מזכויות חברי הכנסת".

בן גביר הפנה לפרוטוקול הכנסת ולהצהרה שונה מהנוסח שנתן בזמנו הרב מאיר כהנא, שבעקבותיה נשללו זכויותיו. בן גביר גם הפנה לפסק דין בבג"ץ שדחה את עתירת הרב כהנא, וקבע כי חבר כנסת שלא מצהיר אמונים לפי הנוסח לא רשאי ליהנות מזכויותיו כחבר כנסת לרבות כניסה למליאה או לוועדות.

בסיום מכתבו כתב בן גביר: "אבקש לשלול באופן בהול את כלל זכויותיהם של חברי הכנסת דלעיל, לרבות סגירת לשכתם בכנסת, שלילת רכביהם, עצירת השכר, וכו'". בן גביר הוסיף: "אבקש להורות לסדרני הכנסת למנוע חברי ה כנסת האמורים את כניסתם לאולם המליאה או לוועדות, למעט כניסה למליאה לצורך ההצהרה הקבועה בחוק".


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן