לפיד: יש התקדמות משמעותית בשיחות עם בנט

בשיחות סגורות, מעריך יו"ר יש עתיד כי תתכן הקמת ממשלה של מתנגדי נתניהו עם בנט: "הוא לא סומך על ההבטחות של נתניהו"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 04/04/21 20:39 כב בניסן התשפא

לפיד:  יש התקדמות משמעותית בשיחות עם בנט
שובה של ברית האחים? בנט ולפיד, צילום: פלאש 90

בחירות 2021: יממה לפני סבב ההתייעצויות אצל הנשיא, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הודיע הערב (א') בשיחות סגורות, שבנט צפוי לחבור לגוש מתנגדי נתניהו, כך על פי פרסום בכאן חדשות. לאחר שיחתם של השניים אמש, לפיד מבהיר כי יו"ר ימינה יביא להקמת ממשלה עימו: "יש התקדמות משמעותית בשיחות עם בנט, מעריך שאפשר להקים איתו ממשלה". לפיד הבהיר כי בנט לא סומך על ההבטחות של נתניהו, וכי "החרדים יצטרפו לממשלה כזאת יום אחרי הקמתה". 

בתוך כך, על פי פרסום בחדשות 13, יו"ר יש עתיד אמר ליו"ר ימינה שהוא מוכן להיות שני ברוטציה ביניהם. עם זאת, לפיד דורש כי בנט יתנער לחלוטין מנתניהו ויכריז פומבית שלא יהיה חלק בממשלתו, וכן שהממשלה שתקום תכלול 18 שרים בלבד.

על פי הפרסום, יו"ר ימינה קרוב להכרעה לפיה הוא מעוניין בהסכם זה, משום רצונו להיות ראש הממשלה. עם זאת, בנט טרם הסכים לכך סופית, בשל החשש שגם לאחר שיקבל את המלצת "גוש השינוי", המשא להקמת ממשלה יעלה על שרטון, והוא יהיה בדרך ללא מוצא.

נזכיר, כי בצאת השבת נפגש בנט עם לפיד במשך כשעתיים וחצי והשניים דנו במגעים להקמת הממשלה, ובשישי נפגש בנט עם נתניהו במשך כשלוש שעות. החיזורים של ראשי שתי המפלגות הגדולות, מנהיגי הגושים המנוגדים, אחר בנט, ללא ספק מציגים את הצלחתו של יו"ר ימינה למצב את עצמו כלשון המאזניים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן