בשמאל תוקפים את מפלגת נעם: "סכנה מוחשית לשלומן של נשים ולהט"ב"

לאחר שחשפה חלק מדרישותיה, מפלגת נעם מותקפת משמאל. ח"כ תמר זנדברג: "החושך הקרוי בטעות ״מפלגת נעם״ הוסתר כל הבחירות". ח"כ יאיר לפיד: "זאת הממשלה שאתם רוצים? ממשלה שובנסטית שתחזיר את ישראל לימי הביניים?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/04/21 11:40 יט בניסן התשפא

בשמאל תוקפים את מפלגת נעם: "סכנה מוחשית לשלומן של נשים ולהט"ב"
יו"ר סיעת מרצ, זנדברג, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מפלגת נעם חשפה הבוקר (ה') את חלק מדרישותיה למו"מ הקואליציוני לכשיתקיים בעתיד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עליו ימליצו לנשיא המדינה ראובן ריבלין, כמי שירכיב את הממשלה הבאה. 

אחת מדרישותיה של המפלגה שהיא חלק מרשימת הציונות הדתית לכנסת ה-24, היא "לתקן את החלטת הממשלה מס' 2331". כך קובעת אותה החלטת ממשלה: "שוויון מגדרי" – זכויות והזדמנויות שוות לנשים ולגברים לעצב את חייהם ואת החברה שבה הם חיים  הן במרחב הפרטי, הן במרחב הציבורי, לרבות בתחומי הביטחון האישי, הבריאות, הרווחה, החינוך, חיי המשפחה, התעסוקה, הכלכלה ומוקדי קבלת ההחלטות".

בשמאל מיהרו לתקוף את דרישתה העתידית של מפלגת נעם, ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד היה הראשון לעשות זאת: "התנאי של מפלגת נעם לנתניהו: ביטול החלטת הממשלה 2331 המבטיחה הגנה על נשים בפני אלימות והבטחה לייצוג הולם לנשים", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

"זאת הממשלה שאתם רוצים? ממשלה מופרעת, גזענית, שובינסטית שתחזיר את ישראל לימי הביניים? אף ראש ממשלה שפוי ואף נבחר ציבור שפוי לא יכול לאפשר לדבר כזה לקרות. הגיע זמן החלטות".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג תקפה וכתבה כי "החושך הקרוי בטעות "מפלגת נעם" הוסתר כל הבחירות רק כדי לחשוף שבשביל חסינות לנתניהו ידרשו עולם סטייל 'סיפורה של שפחה'. ממשלת ביבי היא לא רק משחק כסאות פוליטי אלא סכנה מוחשית לשלומן של נשים ולהט״ב". 

גם יאיא פינק מיהר להגיב: "מפלגת נעם "השותפה הטבעית" של נתניהו, ממליצה על ביבי אצל הנשיא ודורשת: ביטול החלטת הממשלה 2331 המבטיחה הגנה על נשים בפני אלימות והבטחה לייצוג הולם לנשים. זאת לא היהדות שלי, אבל בקרוב זאת יכולה להפוך להיות המציאות של כולנו".


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן