בחירות 2021 | נתניהו: "אסור לנו לגרור את מדינת ישראל לבחירות חמישיות"

ראש הממשלה נאם במטה הליכוד בבנייני האומה והכריז כי הוא לא פוסל אף אחד: "מצפה מאלה שמאמינים בעקרונות הללו לנהוג בדרך דומה כלפינו". עוד הוא אמר כי ישראל אלופת העולם בחיסוני הקורונה: "אנחנו יוצאים ממלחמת העולם השלישית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/03/21 02:47 יא בניסן התשפא

בחירות 2021 | נתניהו: "אסור לנו לגרור את מדינת ישראל לבחירות חמישיות"
נתניהו, הלילה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (בין שלישי לרביעי) בנאום שאחרי פרסום תוצאות הבחירות הראשוניות כי הוא אינו פוסל אף אחד מלשבת יחד בממשלה בראשותו. הלילה, בניגוד לנאום הניצחון הקודם בשנה שעברה, נתניהו היה מאופק יותר.

"אנחנו נמצאים כאן איתכם הלילה כדי להגיד לכם תודה מעומק הלב. לשרים ולשרות, לסגני השרים לחברי ולחברות הכנסת, לפעילים ולפעילות תודה", פתח ראש הממשלה את דבריו. "הערב הבאנו את הליכוד להישג אדיר. להיות המפלגה הגדולה בישראל בפער גדול מאד. אנחנו בקידומת 3 והמפלגה הבאה אחרינו בקידומת 1. זה הפער הגדול ביותר בין שתי מפלגות בישראל בעשרות השנים האחרונות. אנחנו יוצאים ממלחמת העולם השלישי, ישראל אלופת העולם בחיסונים. בזכות הרופאים שלנו ובזכות החיסונים שהבאנו. אלופי העולם".

נתניהו המשיך ודיבר על החיסונים: "ישראל מודל לעולם כולו, איזו הצלחה כבירה, בזכותכם אזרחי ישראל, בזכות הרופאים, הצוותים, העם שלנו ובזכות החיסונים שהבאנו. אלופי העולם. עשינו זאת כי דאגנו לכולם, ליהודים ולערבים, לחילונים ולדתיים, לאנשי ימין ולאנשי שמאל. הבאנו מיליוני חיסונים לכולם כפי שהבאנו הסכמי שלום לכולם, כפי ששמרנו על הביטחון של כולם, כפי שבלמנו את איראן לכולם, ועכשיו אנחנו חייבים להמשיך לחזק את הכלכלה שלנו, כלכלת השוק החופשי שבנינו כאן לטובת כולם".

"ואנחנו חייבים לשמור גם על ארץ ישראל מול מציאות בינלאומית שמשתנה, מול לחצים חיצוניים, אנחנו חייבים למנוע מאיראן להמשיך להתחמש בנשק גרעיני, אנחנו חייבים להילחם בהחלטת בית הדין בהאג, ואנחנו יכולים להביא עוד הסכמים היסטוריים עם מדינות ערב, שלום תמורת שלום ולא תמורת עקירת יהודים".

"אני מציין את הדברים מסיבה פשוטה", אמר נתניהו בלהט. "לכל זה יש רוב מוחלט בעם ובכנסת שזו עתה נבחרה. עם הרוב הזה של חברי וחברות כנסת שמאמינים ודוגלים בעקרונות הללו אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה בישראל".

"ממשלה הומוגנית, ממשלה שהכלכלה שלנו מחייבת אותנו להקים. אני מושיט יד לכל חברות וחברי הכנסת שמאמינים בעקרונות הללו! אני לא פוסל אף אחד, או אף אחת", אמר נתניהו והתייחס לסער ובנט, "ואני מצפה מאלה שמאמינים בעקרונות הללו לנהוג בדרך דומה כלפינו, כי השעה מחייבת הזאת, כי המדינה זקוקה לממשלה יציבה, לא לממשלה של קרעים קרעים שמבוססת על פסילות אישיות ואמביציות, ממשלה יציבה למדינת ישראל זה מה שהשעה והאתגרים מחייבים ואסור לנו בשום אופן לגרור את מדינת ישראל לבחירות חדשות, חמישיות, להקים ממשלה יציבה עכשיו".

לסיום אמר ראש הממשלה: "אני אומר לכם בפשטות מתמטית, בפשטות של הפיזיקה של הפוליטיקה: כל אפשרות אחרת תביא אותנו מהר או מהר יותר לבחירות חמישיות, אסור לנו ללכת לשם".