הקלפיות נפתחות: יום הבוחר הגיע

בפעם הרביעית בשנתיים האחרונות, למעלה מ-6 וחצי מיליון אזרחים בעלי זכות בחירה ייצאו היום לקלפיות על מנת לממש את זכותם הדמוקרטית | המתמודדים ובפרט אלו ברשימות המתנדנדות על אחוז החסימה יילחמו על כל קול, וימתינו לתוצאות בעוד כ-15 שעות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/21 07:05 י בניסן התשפא

הקלפיות נפתחות: יום הבוחר הגיע
בחירות, צילום: פלאש 90

היום (ג') יתקיימו הבחירות לכנסת ה-24. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו השבוע, במדינת ישראל יש כיום 6 מיליון אזרחים בעלי זכות בחירה, מאז הבחירות לכנסת ה-23 עלה מספר בעלי זכות ההצבעה בכ-102 אלף אזרחים. 78% מבעלי זכות הבחירה המתגוררים בישראל הם יהודים, ובהם 11% חרדים,17% מבעלי זכות הבחירה הם ערבים ו-5% הם אחרים.

עקב מגפת הקורונה נוספו עוד קלפיות, וברחבי הארץ יפתחו כ-13,685 קלפיות בסך הכל, מתוכן כ-340 קלפיות לחולים ולמבודדים.

החל משעות הבוקר יצאו ראשי המפלגות לקלפיות יחד עם חברי הרשימות בליווי פעילים, ויעברו בין הבוחרים השונים בכדי לעודד אותם להצביע עבורם, בין אם על מנת להגדיל את מכסת המנדטים או על מנת לעבור את אחוז החסימה המאיים. חמש מפלגות נמצאות על גבול אחוז החסימה והנציגים ינסו להילחם על כל קול. אליהם יצטרפו הפעילים השונים שימתינו לבוחרים בכל הזדמנות אפשרית בכדי לשכנעם, בעוד שאנשי הקמפיין ימשיכו להדהד את מסרי המפלגות באגרסיביות. אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על יום השבתון, מיקומי הקלפיות, אופן ההצבעה והקלפיות המיוחדות.

 

;

 

מי מצביע:

כל תושב או תושבת מדינת ישראל שמלאו לו או לה 18 ביום הבחירות.

איפה מצביעים: 

משרד הפנים שלח לכל בעלי זכות ההצבעה 'הודעה לבוחר', עם ציון מקום הקלפי הסמוכה למקום מגוריו. גם אם לא הגיעה אליכם ההודעה עד ליום הבחירות, ניתן לאתר את מקום הקלפי במידע שקיים במשרד הפנים לבדיקת זכאות ההצבעה ובירור מקום הקלפי. 

מתי מצביעים:

רוב הקלפיות ייפתחו ביום הבחירות בשעה 7:00 בבוקר וייסגרו ב-22:00. ביישובים הקטנים (מתחת ל-350 תושבים) שעות ההצבעה הן מהשעה 8:00 ועד לשעה 20:00. כך גם בבתי החולים ובבתי הסוהר והמעצר. כל מי שיגיע לקלפי לפני שעת הסגירה יוכל להצביע, גם אם לא הספיק עדיין להיכנס אל מעבר לפרגוד.

איך מצביעים: 

ניתן להצביע בבחירות באמצעות תעודת זהות או דרכון בתוקף או רישיון נהיגה, ולחיילים - תעודת חוגר או תעודת קצין. שימו לב כי אין צורך להביא את ההודעה לבוחר.
עבור נכים ובעלי צרכים מיוחדים שאינם יכולים להצביע בקלפי הסמוכה למקום מגוריהם, ישנן "קלפיות נגישות מיוחדות", שמיקומן מפורסם באתר משרד הפנים.
מי שמאושפז בבית החולים ביום הבחירות רשאי להצביע בקלפי למאושפזים המוצבת בבית החולים, שנועדה גם עבור עובדי הצוות הרפואי של בית החולים. מי שנמצא בשירות מילואים פעיל ביום הבחירות זכאי להצביע בקלפיות המיוחדות לחיילים שממוקמות בבסיסי צה"ל, כנ"ל לגבי אנשי משטרה או שב"ס.

אופן ההצבעה:

הבוחר מזדהה אצל מזכיר הקלפי על ידי מסירת מסמך מזהה, ולאחר מכן יקבל מיו"ר ועדת הקלפי מעטפות הצבעה חתומות כדין.
מאחורי הפרגוד על הבוחר להצביע בפתק הצבעה אחד בלבד, שעליו רשומים אות וכינוי הרשימה שבעדה החליט להצביע, ומכניס אותו למעטפת ההצבעה שקיבל. הבוחר רשאי להשתמש בפתק הצבעה לבן ריק שעליו יוכל לרשום, בעט כחול בלבד, את אות הרשימה או האות והכינוי של הרשימה שלה הוא מצביע.

 

דוגמאות פתקי ההצבעה

דוגמאות פתקי ההצבעהצילום: צילום מסך

 

תחבורה ציבורית

ועדת הבחירות המרכזית בשיתוף משרד התחבורה הודיעה, כי שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבינעירונית ב-630 קווי אוטובוס וברכבת ישראל, יהיו בחינם לכלל הציבור הרחב, החל מאתמול בערב (ב') בשעה 20:00 ועד לתום פעילות התחבורה הציבורית ביום הבחירות. כל זאת במטרה לאפשר למצביעים הרחוקים מקלפי ההצבעה שלהם להגיע ולממש את זכותם. בנוסף, לצורך מימוש זכות הבחירה, ביום הבחירות לכנסת, יתאפשרו נסיעות חינם בחלק מקווי אגד הבינעירוניים לכלל הציבור.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן