גנץ מתעקש להיות ראש ממשלה חליפי: "אעמוד על קיום החוק"

שר הביטחון מתעקש לכהן כראש הממשלה החליפי על פי ההסכם שנחתם עם ראש הממשלה, אם תהיינה בחירות חמישיות: "החוק לא מעניין את נתניהו". על אחוז החסימה אמר: "מתקרב למנדט החמישי והשישי ואולי קצת יותר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/03/21 11:57 ט בניסן התשפא

גנץ מתעקש להיות ראש ממשלה חליפי: "אעמוד על קיום החוק"
גנץ, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

פחות מיממה לבחירות לכנסת ה-24, יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, בטוח כי מפלגתו תעבור את אחוז החסימה ואף תעלה מעל לארבעה מנדטים. "אני רואה מגמה של התחזקות", טען גנץ באולפן ynet. "אני יודע שאנחנו מעל אחוז החסימה ומתקרבים למנדט החמישי והשישי ואולי קצת יותר".

"מי מאיתנו לא טעה ומי לא לומד?", הוסיף גנץ. "הציבור מבין את העניין הזה ומגיע למסקנה שצריך להצביע לי. לכן אנחנו רואים את המגמה שהולכת ומתחזקת. אם כחול לבן לא תהיה בכנסת, נתניהו יממש את המהלכים שלו לשינוי דרמטי".

מנדלבליט לגנץ: לא העת להכריע אם תשמש כראש ממשלה חליפי

גנץ טען כי אם כחול לבן לא תהיה בכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להביא לביטול משפטו. "הוא יכול לא למנות שר משפטים, להחליף את היועמ"ש ואת פרקליט המדינה". עוד הוא אמר: "אם נלך לבחירות חמישיות, נתניהו מוכן להיות ראש הממשלה הנצחי, הוסיף שר הביטחון. "מה אכפת לו? הוא ראש הממשלה ועושה מה שהוא רוצה. מבחינתו זה ווין-ווין".

כשנשאל על כך שבתרחיש של בחירות חמישיות, שכעת נראה פחות מופרך, הוא אמור להיות ראש הממשלה בשל הסכם הרוטציה שחתם עם נתניהו, השיב: "זה מה שצריך לקרות לפי החוק, אבל החוק לא מעניין את נתניהו. אני בטוח שבדרך נראה שטיקים וטריקים", והוסיף בלהט: "אעמוד על זה שמדינת ישראל תעבוד לפי החוק - אותו חוק שמאפשר לנתניהו לכהן כראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום, שזה לא נורמלי אבל החוק מאפשר את זה. אני אתעקש שהחוק יכובד. זה לא קשור בכלל למספר המנדטים".

נזכיר, כי בתחילת החודש פנה גנץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו את חוות דעתו בשאלה האם ההסכם הפריטטי, יהיה תקף גם אם לא ייבחר לכנסת ה-24. היועמ"ש השיב: "מנדלבליט הבהיר כי בעת הזו אין בדעתו להכריע בסוגיה. "אין מקום לעת זה להידרש ולהכריע בשאלות האמורות, שהן כרגע בגדר עניין תיאורטי, המבססות עצמן על עובדות אשר יכול שכלל לא יתקיימו בפועל. 


(הצהרת ו של גנץ בעקבות משפטו של נתניהו)