סמוטריץ': הדת היהודית דת של שלום. מנסור עבאס מייצג דת של טרור | צפו

יו"ר הציונות הדתית אומר כי מפלגתו לא תשב עם המפלגות הערביות וכי ה״דת״ שמנסור עבאס מייצג היא דת של אלימות, טרור וג׳יהאד. "גם אם לשתי הדתות האלה קוראים ׳דת׳, זה ממש לא אותו הדבר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/03/21 22:50 ד בניסן התשפא

סמוטריץ': הדת היהודית דת של שלום. מנסור עבאס מייצג דת של טרור | צפו
צילום: Miriam Alster/FLASH90

שישה ימים לבחירות וסמוטריץ' מתיר את חרצובות לשונו. יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התראיין הערב לערוץ בשפה הערבית של רשת i24NEWS, ובמהלך הריאיון אמר דברים שייתכן ולא כולם יאהבו. "יש דת אמיתית, הדת היהודית. דת של שלום, אהבה וסובלנות. ויש דת, של אלימות של טרור, של ג׳יהאד, זאת הדת שמנסור עבאס מייצג". 

בתחילת דבריו אמר סמוטריץ' כי מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. "אלה שתי ההגדרות הבסיסיות שמגדירות את המגרש הדמוקרטי שבתוכו אנחנו משחקים. מי שמקבל על עצמו את ההגדרה של המגרש יכול להיות שחקן לגיטימי בתוך המגרש. אני לא אומר שאלה כל הערבים, ההנהגה הפוליטית של ערביי ישראל כופרת נכון להיום בשני המרכיבים האלה: כופרת במדינה היהודית. הם לא מוכנים לקבל את זה שמדינת ישראל היא מדינה יהודית. הם תומכים בגרועים שבאויבנו. הם גם לא מקבלים את המדינה הדמוקרטית מכיוון שמי שתומך בטרור, באלימות ועולה לרגל לבקר מחבלים אחרי שהם משתחררים מהכלא הישראלי, אז הוא גם לא מקבל דמוקרטיה כי בדמוקרטיה אין אלימות".

יו"ר הציונות הדתית אמר כי "הוא מחכה ליום שערביי ישראל יבחרו לעצמם הנהגה שתקבל, כמו שהדרוזים במדינת ישראל מקבלים, שישראל היא מדינה יהודית והם רוצים לחיות בה כאזרחים שווי זכויות וחובות וזה מצוין. הנהגה שתקבל את ישראל כמדינה יהודית. הנהגה שתסתייג, ותגנה ולא תזדהה חס וחלילה עם טרור ואלימות אז הם בוודאי יהיו שותפים לגיטימיים. כל עוד הנהגת ערביי ישראל לא מקבלת את ישראל לא יהודית ולא דמוקרטית - הם לא יכולים להיות שותפים לגיטימיים בשום ממשלה".

מנסור עבאס, יו"ר רע"מ

מנסור עבאס, יו"ר רע"מצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

המראיינת אמרה לסמוטריץ', כי מצד אחד הוא מסרב לשבת עם הערבים, ומצד שני רוצה ממשלה רק בראשות נתניהו, "יתכן שממשלה כזאת היא אפשרית רק בתמיכת מנסור עבאס ורע"מ. האם תשב ותשתתף בממשלה כזו?, שאלה. סמוטריץ' השיב: "לא אהיה שותף לממשלה כזאת בשום פנים ואופן. אין הבדל לעניין מה שאמרתי קודם בין מנסור עבאס לאיימן עודה. גם מנסור עבאס לא מקבל את מדינת ישראל כמדינה יהודית. לצערי, גם מנסור עבאס והתנועה האסלאמית שהוא בא ממנה, עלה לרגל לא פעם, לא פעמיים ולא שלוש, כדי להפוך את המחבלים האלה לשאהידים וגיבוריי תרבות".

 המראיינת אמרה: "אבל לך ולמנסור עבאס, יש קווים משותפים רבים ביניכם. שניכם דתיים ויש לכם עמדות קרובות, למשל בסוגיית הלהטב"ים".

יו"ר הציונות הדתית השיב: "אני לא יודע מה העמדות שלו ואני לא יודע אם אני חולק אותן או לא. אני יודע שיש דת אמיתית, הדת היהודית, שהיא דת של שלום ודת של אהבה, ודת של סובלנות וקבלה. אגב דת שלא מבקשת להפוך את כולם ליהודים, בסך הכול מבקשת את זכותה לחיות בהתאם לאמונתה. ויש דת, לצערי הרב, של אלימות, של טרור, של ג׳יהאד, זאת הדת שמנסור עבאס מייצג. אין לי שום קשר אליה, גם אם לשתי הדתות האלה קוראים ׳דת׳, זה ממש לא אותו הדבר. שוב אני אומר, אני מחכה ליום שערביי ישראל יבחרו הנהגה אחרת. אני מכיר לא מעט מהם שחושבים אחרת אבל העובדה היא שחצי מיליון ערביי ישראל הולכים לקלפי כל פעם ומצביעים לרשימה המשותפת. והרשימה המשותפת ומנסור עבאס אותו דבר מהבחינה הזאת, עד אתמול הוא הלך איתם ביחד".


(סמוטריץ' בכנס כיפה ומכון עתים)