לפיד: הליכוד שבוי בידי עסקנים חרדים | רוב הישראלים לא רוצים לשנוא

יו"ר יש עתיד נאם בכנס פעילים אחרון לפני הבחירות, ואמר כי נתניהו יקים "ממשלה של חסידי הרוצח ברוך גולדשטיין. ממשלה שבה קוראים לשחרורו של הרוצח יגאל עמיר". מנגד אמר: "הרוב רוצים להיות ישראלים. לא שבטים ולא מגזרים. הם לא רוצים לשנוא ישראלים אחרים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/03/21 22:23 ד בניסן התשפא

לפיד: הליכוד שבוי בידי עסקנים חרדים | רוב הישראלים לא רוצים לשנוא
צילום: אלעד גוטמן

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הגיע היום (ד') לנאום בכנס פעילים אחרון לפני הבחירות שיתקיימו ביום שלישי בשבוע הבא. "אנחנו יכולים לנצח את הבחירות האלה", פתח לפיד. "אנחנו נאבקים על המנדט ה-61. כל השנתיים האלה, מתנקזות למנדט אחד. מי שיהיה מספיק נחוש, יביא אותו. אם נעבוד נכון, אם נעבוד קשה, אם נשכנע את המתלבטים, אפשר לנצח את הבחירות האלה".

לפיד: יש עתיד מפלגת שלטון, חשוב שמרצ תעבור את אחוז החסימה

במהלך נאומו, תקף לפיד את ממשלת נתניהו. "אם נתניהו ינצח חלילה, הוא יקים את ממשלת ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר. זו הממשלה היחידה שיש לו. זה ההרכב שהוא קורא לו ממשלת "ימין מלא מלא". ממשלה לא ציונית, שבה הליכוד נשלט באופן מוחלט. שבוי בידי עסקנים חרדים ובידי הגורמים הכי קיצוניים בחברה הישראלית. ממשלה של חסידי הרוצח ברוך גולדשטיין. ממשלה שבה קוראים לשחרורו של הרוצח יגאל עמיר. ממשלה שלוקחת את הכסף של אנשים עובדים, ונותנת אותו לאנשים שלא עובדים. ממשלה קיצונית, הומופובית, שוביניסטית, גזענית, חשוכה, אנטי דמוקרטית. זו ממשלה שבה אף אחד לא מייצג אנשים עובדים, שמשלמים מיסים ומאמינים בשלטון החוק".

צילום: אלעד גוטמן


יו"ר יש עתיד, המשיך ותקף: "אסור להסכים שהילדים שלנו יהפכו לאזרחים סוג ב' במדינה שבזה לערכים שלהם. הם לא יהיו חמורו של משיח. ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר הם לא המשיח, והילדים שלנו לא חמורים. אם אנחנו רוצים שהם יישארו כאן, אנחנו צריכים לנצח ביום שלישי. יש עתיד היא חומת הברזל שתעצור אותם. רק יש עתיד גדולה תמנע מהם להשתלט על המדינה. הם לא יצליחו להקים פה ממשלת חושך וגזענות רק אם אנחנו נעצור אותם. אז ביום שלישי הקרוב, בואו נעצור אותם".

על אף דבריו הקשים, בסוף נאומו אמר לפיד כי רוב הישראלים לא מעוניינים בשנאה. "רוב מכריע של אזרחי המדינה רוצים להיות קודם כל ישראלים. לא שבטים ולא מגזרים. הם לא רוצים לשנוא ישראלים אחרים. היום הפוליטיקה הורסת את החיים המשותפים שלנו. הילדים שלנו מאבדים סבלנות. הם רואים שאפשר לתקן ולא מתקנים. אם אנחנו רוצים להתחיל תהליך של תיקון וריפוי, זה יכול לקרות רק עם ממשלה שפויה, שבמרכזה יש עתיד גדולה". 


(דברים שאמר לפיד אתמול)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן