פרופסור ישראל אומן כבר לא תומך בימינה?

אחד מתומכיו היותר מוכרים של נפתלי בנט ומי שקרא להצביע לימין החדש בסבבי הבחירות הקודמים, אומר בראיון להצביע דווקא למי שהחליט לפרוש מהמפלגה, בצלאל סמוטריץ': "הציונות הדתית על סף אחוז החסימה אז כדאי להצביע בשבילה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/03/21 11:07 א בניסן התשפא

פרופסור ישראל אומן כבר לא תומך בימינה?
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זוכה פרס נובל, פרופסור ישראל אומן, מי שהיה מתומכי חברי הכנסת נפתלי בנט ואיילת שקד, ואף קרא להצביע עבורם בסבב הבחירות הראשון של שנת 2019, "עשו עבודה טובה בממשלה הקודמת. צריך לחזק את ידי נתניהו על ידי אנשים מהימין החדש", משנה כיוון, וקורא הבוקר (א') להצביע למי שפרש מרשימתם, ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

בראיון ליעקב אילון בערוץ הכנסת, תיאר אומן את ההתרחשות בסבב הבחירות השני, אז מפלגת הימין החדש לא עברה את אחוז החסימה. "הם נכשלו במספר קטן מאוד של קולות, אם עוד כ-1,400 אנשים היו מצביעים בעדם, שאולי חששו שקולם 'ילך לאיבוד' אז היו מכניסים ארבעה חברי כנסת".

לאחר מכן ביקש אומן להוסיף את ההמלצה שלו למי להצביע בבחירות לכנסת ה-24: "בפרט ברשימה של מוטר היא על סף אחוז החסימה, אז כדאי להצביע בשבילה". 

פרופסור אומן אמנם ממליץ להצביע לציונות הדתית, שחלק ממנה היא עוצמה יהודית של העו"ד איתמר בן גביר, אך בתאריך 17.9.19, יום הבחירות לכנסת ה-22, עתר אומן ליו"ר ועדת הבחירות, חנן מלצר, בטענה כי עוצמה יהודית מפיצה מסרון בו הוא כביכול קורא להצביע לה. השופט מלצר דחה את טענות פרופסור אומן וקבע כי לא רק שהוא לא הכחיש את הדברים שנאמרו בהקלטה, אלא שעולה מההקלטה כי פרופסור אומן אכן מנה שיקולים שונים שלפיהם יש להצביע לעוצמה יהודית ולפיכך אין לקבל את העתירה.


(אומן מודיע על תמיכתו בימין החדש, מרץ 2019)