סיכום סקרי השבוע | המספרים, ההשוואות והממוצע המתבקש

במשך השבוע התפרסמו לא מעט סקרים. איזו מפלגה עלתה? איזו ירדה? והאם יש מפלגה ששומרת על יציבות? | עושים סדר עם תמונת הסקרים המלאה והשוואה לסקרי החודש שעבר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/03/21 12:25 כח באדר התשפא

סיכום סקרי השבוע | המספרים, ההשוואות והממוצע המתבקש
צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

11 יום לבחירות. סקרים רבים פורסמו השבוע ובמהלך השבועות האחרונים. סקרים כבר הוכחו במהלך השנים האחרונות כלא מדויקים וכלא אמינים. ובכל זאת, סקרים הם כלי שניתן ללמוד ממנו על מגמה, וכמו שניתן לראות בטבלה המופיעה למטה, בסקרי החודש האחרון נרשם שינוי מגמה כמעט אצל כל המפלגות. 

מהו שיעור הבטוחים שיגיעו לקלפי?

מפלגת השלטון, הליכוד, איבדה בחודש האחרון כחצי מנדט, ומנגד, המפלגה השניה בגודלה, יש עתיד, רשמה בחודש האחרון עליה של מנדט וחצי. תקווה חדשה פתחה חזק אך נחלשה, ובחודש האחרון היא איבדה שני דברים: כמנדט וחצי ואת המקום השלישי לימינה, שהתחזקה ביותר מחצי מנדט. 

בקרב המפלגות הקטנות השינויים לכאורה קטנים יותר, אך יכולים להיות מאוד משמעותיים עבורן. הדבר נכון במיוחד לכחול לבן שמעט התחזקה בחודשד האחרון והציונות הדתית שנחלשה במעט. מרצ ורע"מ בממוצע של כלל הסקרים בחודש האחרון אינן עוברות את אחוז החסימה. כמה מאות או אלפי קולות יכולים לקבוע את גורל ארבע המפלגות הללו ביום הבחירות - ישבו על הכיסא בבית או על הכיסא במשכן הכנסת.

צילום: כיפה

 


(ח"כ אלעזר שטרן באולפן כיפה, השבוע) 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן