מפלגת עלה ירוק מביעה תמיכה בתקווה חדשה?

מפלגתו של סער הוציאה הודעה, כי לאחר חתימה על מסמך התחייבות לקידום הסדרה מלאה של שוק הקנאביס, מפלגת עלה ירוק תומכת בה. בעקבות כך הוציאו הבהרה: "אנו מברכים על החלטתו של סער, עם זאת, איננו תומכים באופן בלעדי באף מפלגה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/03/21 18:22 כו באדר התשפא

מפלגת עלה ירוק מביעה תמיכה בתקווה חדשה?
צילום: דוברות תקווה חדשה

השבוע חתם יו"ר תקווה חדשה ומועמדה לראשות הממשלה גדעון סער יחד עם תנועת עלה ירוק ומייסדה מר בעז וכטל ותנועת ליגלייז על מסמך התחייבות לקידום הסדרה מלאה של שוק הקנאביס בישראל בממשלה בראשותו. גדעון סער הציג את תכנית ׳תקווה ירוקה׳ אשר כוללת התחייבות להעברת חוק אי הפללה בתוך 100 ימים מיום הקמת הממשלה, והסדרה מלאה של שוק הקנאביס בתוך שנה. כמו כן, התכנית כוללת טיפול בכשלים ברפורמת הקנאביס הרפואי וגם תכנית בנושא תעשיית הקנאביס בישראל, שמטרתה להפוך למעצמת ייצוא במקום להיות מעצמת יבוא.

בסיום ההודעה של תקווה חדשה נכתב כי: "בתוך כך קראו מפלגת עלה ירוק ותנועת ליגלייז למצביעים הירוקים להצביע לתקווה חדשה". בתגובה בעלה ירוק מיהרו להוציא הברה כי הם אינם קוראים להצביע לתקווה חדשה: "מפלגת עלה ירוק ותנועת ליגלייז מבהירים כי אינם תומכים באופן בלעדי באף מפלגה. בהתאם לקמפיין, כל יו"ר המפלגות רשאים להסכים להצעה לייצג את צרכני הקנאביס במטרתם  הצודקת להפסיק את מדיניות ההפללה, ובתמורה כל חברי קהילת הצרכנים והצרכניות ישקלו בחיוב לתמוך במפלגות שהיו"ר חתם". לבסוף הבהירו כי "אנו מברכים על החלטתו של סער לחתום ואף קוראים לשקול בחיוב להצביע לו, עם זאת, קריאה זו אינה בלעדית ולמיטב ידיעתנו יש עוד מספר יו"ר שמתכוונים לחתום והקמפיין, ואנחנו, נביע תמיכה זהה גם כלפיהם".

כזכור, מפלגת עלה ירוק היא מפלגה המנסה לקדם חוקים של אי הפללת צרכני קנאביס ולגליזציה של הצמח, כמו כן עוסקת גם בענייני איכות הסביבה. המפלגה שמעולם לא עברה את אחוז החסימה היא מפלגה לרוב א-פוליטית בנושאיים מדיניים ולכן חבריה תמכו בכל מפלגה שקידמה את מטרותיה. כעת מגיעה תמיכה בתקווה חדשה הכוללת את חברת הכנסת לשעבר, שרן השכל, שהגישה את הצעת החוק לרפורמה בקנאביס. הצעה מבקשת לבטל את ההסדר המפליל משתמשים המחזיקים או עושים שימוש בקנאביס לצריכה עצמית בלבד ולא במקומות ציבוריים. בנוסף מוצע לתקן את פקודת הסמים המסוכנים ולהוציא את רכיב הקנאבידול (CBD – cannabidiol) מגדר סם מסוכן.