האם תנועות הנוער המגזריות תומכות בציונות הדתית?

מפלגת הציונות הדתית פרסמה קטע משיחת זום בין סמוטריץ' הרב דרוקמן וראשי תנועות הנוער בני עקיבא ואריאל. ראשי התנועות אמנם דיברו בשבחו של יו"ר המפלגה, אך האם זה אומר שהן באמת תומכות באופן מוצהר בציונות הדתית?

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 09/03/21 09:56 כה באדר התשפא

האם תנועות הנוער המגזריות תומכות בציונות הדתית?
דביר עמיאור ויאיר שחל, ראשי תנועות איראל ובני עקיבא, צילום: תנועת אריאל & יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר (ג') מפלגת הציונות הדתית הוציאה הודעה לעיתונות ממנה משתמע כי ראשי תנועת הנוער הציוניות דתיות תומכות בבצלאל סמוטריץ'. בלשון ההודעה נכתב: "חיזוק משמעותי לציונות הדתית בזום תנועות הנוער עם הרב חיים דרוקמן". את  ההודעה מלווים גם סרטוני וידאו מתוך שיחת זום בין בצלאל סמוטריץ', מזכ"ל תנועת בני עקיבא יאיר שחל, ומזכ"ל תנועת אריאל דביר עמיאור. 

בתוך הסרטון ניתן לראות כי יאיר שחל מדבר בשבחו של סמוטריץ' ואומר: "צריך לתת את הכרת הטוב למי שנושא בעול למען כלל הציבור ובצלאל פועל למען הציונות הדתית בשליחות גדולה. אנחנו צריכים לבחור ולכוון למען הערכים שלנו. בהצלחה גדולה לבצלאל- ה׳ עימכם". אך בעוד דבריו של שחל עוד ניתנים לפרשנות כי מדובר בהכרת הטוב למי שמסייע לבני עקיבא,  מזכ"ל אריאל  דברים ברורים יותר המשתמעים כקריאה ברורה לתמיכה בסמוטריץ'.


מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל בזום עם סמוטריץ'

״יש דגל אחד ומפלגת ימין אחת שרק מפלגת הציונות הדתית יכולה לשאת- ימין אמוני" אומר עמיאור בסרטון. "ימין שדעתו ותפיסתו מושתתת על דעת התורה. להיות ציוני דתי זה מי שמביא את שם ה׳ לשדה הפוליטי".  לבסוף נאמר בסרטון: "יש לנו הזדמנות כתנועת נוער שעם מאמץ קטן נביא להשפעה גדולה. אנחנו נתגייס כולנו לתת את הכח לכם על מנת לייצג אותנו נאמנה".


מזכ"ל אריאל דביר עמיאור בזום עם סמוטריץ'

לאחר פרסום ההודעה של הציונות הדתית כולל הסרטונים המלווים, מיהרו בתנועות הנוער להוציא לחדשות כיפה תגובות היוצאות נגד המסר המשתמע מהסרטונים. מתנועת בני עקיבא נמסר: "תנועת בני עקיבא מעודדת את חניכיה לפעול למען התורה והעם והארץ -באהבה ותוך קירוב לבבות . בוגריה פועלים במפלגות השונות מכלל הקשת הפוליטית. התנועה אינה מביעה תמיכה במפלגה כזו אחרת וקוראת לבוגריה וחניכיה (בעלי זכות הבחירה) לבחור בבחירות הקרובות לאור ערכי התנועה. לתנועה הכרת הטוב עצומה למנהיגי ציבור הפועלים בדרך זו והיא תיקח חלק בכל מפגש המביע את תודתה הגדולה על עשיה זו".

בתנועת אריאל חילקו את התגובה לשניים בתחילה ביקשו להבהיר באופן כולל כי: "תנועת הנוער אריאל היא תנועה חינוכית א- מפלגתית. התנועה מעודדת את חבריה וחברותיה להשתתף בפעילות ציבורית לפי דרכם ואמונתם כדי להשפיע ולהוביל סדר יום משמעותי שמתכתב עם ערכי התנועה. כל נבחר ציבור שפועל מתוך מחויבות לתורה לעם ולארץ הוא שותף טבעי".

החלק השני כלל הבהרה לדבריו של עמיאור מתוך הסרטון שפורסם: "בזום המדובר מזכ"ל  התנועה אמר שיש לו הכרת הטוב על התמיכה של חברי כנסת מהאיחוד הלאומי לאורך השנים, הכרת הטוב הזו רלוונטית ומכוונת גם לנבחרי ציבור ממגוון סיעות בשלטון המקומי, חכ"ים ומועמדים מרשימות  מגוונות  שליוו ומלווים את התנועה". לבסוף שום סיכמו עם המשפט: "התנועה לא תומכת במפלגה כזו או אחרת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן