מאיר כהן: לא פוסל את הרעיון שבנט ראשון ברוטציה, "נעשה הכול בכדי להחליף את ביבי"

חבר הכנסת מיש עתיד אומר בראיון, כי ממשלה עם ימינה ותקווה חדשה נלקחת בחשבון בכדי לא להגיע לבחירות חמישיות, "כל הזמן מדברים". על שתיקת יו"ר מפלגתו הוא אומר: "לפיד לא שותק. הוא מדבר בכל יום עם אלפי אנשים בזומים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/03/21 10:03 כג באדר התשפא

מאיר כהן: לא פוסל את הרעיון שבנט ראשון ברוטציה, "נעשה הכול בכדי להחליף את ביבי"
ח"כ מאיר כהן, צילום: Gili Yaari/FLASH90

ח"כ מאיר כהן, מספר 3 ברשימת יש עתיד לבחירות לכנסת ה-24, התראיין הבוקר (א') ל-103FM, וסיפק מספר אמירות מעניינות בנוגע לאפשרות של רוטציה בראשות הממשלה לאחר הבחירות. הדברים מפתיעים במיוחד לאור תוצאות הרוטציה הנוכחית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ.

16 ימים לבחירות: מהו שיעור הבטוחים שיגיעו לקלפי?

על פי הסקרים, על אף היותה המפלגה השניה בגדולה, יש עתיד לא יכולה להקים ממשלה. "מציע לכל הפוליטיקאים לחכות לתוצאות הבחירות, אנחנו רואים את המגמה של הסקרים", אומר כהן. "זאת הזדמנות להחליף את הממשלה ולא לייצר ממשלה של ביבי ובן גביר. אנשים יצביעו ללפיד כי הוא אלטרנטיבה היחידה ליצר ממשלה. אני לא אעשה חשבונות איך, עד שאני לא רואה את הסקרים שבידנו".

לשאלה איך לפיד יקים ממשלה, משיב כהן: "לא שמעתי את סער אומר שלא ישב עם לפיד, סער ואנשיו ואמרים שהסיכויים פחותים. אני משער שזו טקטיקה וחבל שהם אומרים את זה. אנחנו רואים את המגמה בסקרים, האפשרות היחידה באמת ליצר ממשלה שפויה שבאה לעבוד - זו האפשרות שנוביל את הגוש, נקום למחרת הבחירות ונבנה את הממשלה".

האם נראה לאחר הבחירות ממשלה של יש עתיד עם סער ובנט? "בוודאי שכל הזמן מדברים. לא במספרים, לא מי גדול יותר אבל מדברים. ודאי שמדברים". ביש עתיד יעשו הכול בשביל שנתניהו לא יהיה שוב ראש ממשלה.

כהן אומר כי קיים סיכוי שבנט יעמוד בראש מחנה יש עתיד ויהיה ראשון ברוטציה, וכל זה בשביל לא להגיע לבחירות חמישיות. "אני שומע את התסריטים האלה", אומר כהן. "יש אפשרות להחליף את הממשלה הזו. כל הספקולציות, נעשה הכול בכדי להחליף את ביבי, ושלא תקום ממשלה חס ושלום עם בן גביר ושותפיו". כהן מסכם: "נדבר על הכל. אני לא פוסל רוטציה". 

16 ימים לבחירות, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לא נראה ולא נשמע בראיונות לתקשורת, על כך אומר כהן: "לפיד לא שותק. הוא מדבר בכל יום עם אלפי אנשים ב"זומים". אני מעדיף מי שאומר את מה שהוא מתכוון לעשות, מלהשמיץ את האנשים שמתמודדים מולו. אני חושב שכשצריך לדבר, הוא אומר את כל מה שצריך בחדות, וכשצריך להופיע בטלוויזיה הוא יופיע. היום אתם תשמעו אותו ואני משוכנע שבימים הקרובים אנחנו נשמע אותו בכל מהדורה ובכל מקום". 


(גדעון סער באולפן כיפה)