סמוטריץ' נגד בנט: "הוא עוד מפלגת אווירה, הסקרים המחמיאים הם חסרי משמעות ברגע האמת"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית לא חושש ממקומו בסקרים: " יש לנו מאה אחוז הצלחה סטטיסטית במעבר אחוז החסימה". על יריביו מימין: "סער הוא איש ימין שלצערי הרב חותר להקמת ממשלה עם השמאל", "המצב של בנט הרבה יותר מסוכן מהמצב שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/21 11:30 יט באדר התשפא

סמוטריץ' נגד בנט: "הוא עוד מפלגת אווירה, הסקרים המחמיאים הם חסרי משמעות ברגע האמת"
צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' התראיין היום במסגרת וועידת הנדל"ן הלאומית של מקור ראשון, והתייחס לכלל מפלגות הגוש הימני. בראיון נשאל סמוטריץ' האם מפלגתו תפרוש מהמרוץ לכנסת במידה שלקראת הבחירות היא לא תעבור את אחוז החסימה והשיב "אני לא מבין את השאלה, חבל לעסוק בספקולציות. יש לנו מאה אחוז הצלחה סטטיסטית במעבר אחוז החסימה מקום המדינה ועד היום. אנחנו בכלל לא במרחב הסכנה, הציונות הדתית עוברת בגדול".

סמוטריץ' אופטימי על מצבו בסקרים אך לא חושב כי הדבר נכון על ימינה והעומד בראשה נפתלי בנט, שזוכים לפי שלושה מנדטים בסקרים. "בנט זה עוד מפלגת אווירה" אמר סמוטריץ',  "המצב שלהם הרבה יותר מסוכן מהמצב שלנו, למרות הסקרים המחמיאים שפעם אחר פעם מתבררים כחסרי משמעות ברגע האמת. כבר ראינו איך מפלגת אווירה יכולה להיות גבוהה בסקרים ואז להתרסק".

גם על יריביו נוסף מימין, גדעון סער, לא חוסך סמוטריץ' את ביקורתו, בתחילה הוא מתחיל בטון מפויס: " הלוואי שסער יבוא לממשלת ימין של נתניהו". אך לאחר מכן עובר לתקוף: "אבל אני שומע אותו אומר רק לא ביבי והולך וחותם אצל אופירה וברקו על התחייבויות מגוחכות. הוא בהחלט שותף לגיטימי, הוא איש ימין שלצערי הרב חותר להקמת ממשלה עם השמאל. בואו נפסיק לטשטש מושגים".  עוד הוסיף סמוטריץ': "אין דבר כזה ממשלה עם השמאל, זו ממשלת שמאל. תראו מה קרה בממשלה האחרונה - תראו מה עשה ניסנקורן בתיק המשפטים, תראו מה עשה גנץ כשטרפד לנו את הסדרת ההתיישבות הצעירה".

הליכוד וראש הממשלה גם מקבלים ביקורת מצדו של סמוטריץ', על אף שהראה נכונות לתמוך דווקא בנתניהו לראשות הממשלה: "נתניהו רחוק מלהיות מנהיג הימין האולטימטיבי. אבל בפוליטיקה בוחרים בין חלופות. היום המפה מתבהרת, זה או שהולכים לממשלת ימין עם כל מפלגות המחנה הלאומי או ממשלת שמאל". סמוטריץ' הבהיר מדוע הוא בכל זאת תומך בנתניהו: "העובדה שכרגע לנתניהו אין חלופות, כי אף אחד לא מוכן לשבת איתו, והוא תלוי בנו, כן תאפשר לנו הפעם ליישם מדיניות ימין על מלא. בוודאי שנתניהו הרבה יותר טוב מהחלופות האחרות של ממשלה עם השמאל".