איילת שקד: "אנחנו נשתה הפעם מנדטים מנתניהו"

ראשי מפלגת ימינה קיימו שיחת זום עם חברי מרכז הבית היהודי, בה ענו על השאלות המטרידות אותם. על האפשרות כי יקימו ממשלה עם השמאל השיב בנט: "אנחנו לא פוסלים אף מפלגה ציונית. אני אלך עם כל מפלגה שנתניהו הולך. סמכו עליי"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 24/02/21 23:58 יב באדר התשפא

איילת שקד: "אנחנו נשתה הפעם מנדטים מנתניהו"
נפתלי בנט ואיילת שקד. , צילום: פלאש 90

הערב (ד') קיימו חברי מרכז הבית היהודי שיחת זום בהשתתפות יו"ר המפלגה חגית משה וראשי ימינה חברי הכנסת נפתלי בנט ואיילת שקד. השניים קיימו שיחה התאפשר לחברי המרכז להציג שאלות לראשי ימינה, כשהדבר הראשון שהטריד אותם הוא הפחד כי ביום הבוחר נתניהו והליכוד שוב ילקחו מנדטים מימינה אל הליכוד. בעקבות כך השיבה שקד לפעילים בביטחון כי "בעבר נתניהו שתה מנדטים מאיתנו, הפעם אנחנו נשתה מנדטים ממנו. בליכוד יש 2 מנדטים של ציונות דתית שמתלבטים, ואנחנו עושים מה שצריך במסרים כדי לקחת אותם, סמכו עלינו".

חברי המרכז הביעו חשש גם לגבי הממשלה אותה מתכנן להקים בנט במידה והמנדט יינתן לו, כשהחשש העיקרי הוא הקמת ממשלה עם מפלגות שמאל. בנט סירב לתת תשובה ברורה כי לא ישב עם עם לפי דאו מפלגת העבודה, אבל התחייב שלא תהיה תמיכה ממפלגה ערביץ כולל רע"מ. ""אנחנו לא פוסלים אף מפלגה ציונית. אני אלך עם כל מפלגה שנתניהו הולך. סמכו עליי", אמר בנט לחברי המרכז. בנט הדגיש כי יש להחליף את שלטון נתניהו שכן מוכן לדבריו לשיתוף פעולה עם מנסור עבאס, בנוסף סייפר כי מערכת היסים שלו ושל נתניהו מעולם לא הייתה טובה. "הייתי שר החינוך, הכלכלה והביטחון. נתניהו אפילו לא פעם אחת זימן אותי לדון ביעדי המשרד" סיפר בנט.

סוגיה עיקרית שעלתה בקרב חברי המרכז הוא היחס לנציגי הבית היהודי במקומות המוניציפליים, בשלב זה התערבה חגית משה בדיון והכריזה: "אני סגנית ראש עיריית ירושלים, ואף מועמד משמאל מימין או מהמרכז לא ינצח אותי". לסיום ביקש בנט מחברי המרכז להצטרף לגיוס המצביעים ולהכניס כמה שיותר מצביעים פוטנציאלים לאפליקציה של המפלגה, קריאה שקיבלה חיזוק גם מצד משה ועוד חברי מרכז.

;

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן