רשימת האותיות לכנסת אושרה | בדקו איזו אות קיבלה המפלגה שלכם והיזהרו מבלבולים

ועדת הבחירות אישרה את רשימת האותיות והכינויים לכנסת ה-24. הליכוד עם 'מחל' המסורתי וכך גם העבודה עם 'אמת' המוכר. במלחמה על האותיות 'פה' ניצחה יש עתיד וכחול לבן תסתפק באותיות 'כן'. לאחר הסכם החסות עם הבית היהודי, ימינה זכתה באות 'ב'

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/21 18:49 ט באדר התשפא

רשימת האותיות לכנסת אושרה | בדקו איזו אות קיבלה המפלגה שלכם והיזהרו מבלבולים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת אישרה היום (א') את רשימת האותיות והכינויים של המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-24. בסך הכול ישנן 39 רשימות, עם לא מעט שמות שלא מוכרים לקהל הרחב אך עלולים להוביל לטעויות בהכנסת הפתק למעטפה הכחולה. 

הגשת הרשימות הסתיימה: אלו המפלגות שמתמודדות לכנסת

יש עתיד השיבה לעצמה את האותיות 'פה' וכחול לבן נאצלת לחזור לאותיות המקוריות שלה, 'כן'. לאחר הסכם החסות עם הביתה היהודי, ימינה זכתה לאות 'ב' המסורתית. ישראל ביתנו נשארת עם האות 'ל'. תקווה חדשה קיבלה את מבוקשה עם האות 'ת', ומרצ נשארת עם שמה, 'מרצ'. העבודה לא תפתיע אתכם עם 'אמת' והרשימה המשותפת המתפרקת עדיין עם האותיות 'ודעם'. הליכוד נשארת עם 'מחל' הוותיק והציונות הדתית עם האות 'ט'. ש"ס עם 'שס' כמובן ויהדות התורה בלי שינוי, עם 'ג'.

אם אתם מצביעים למפלגתו של הרב חיים אמסלם ('רף'), היזהרו לא להתבלבל עם מפלגתו של דוקטור אריה אבני המתנגד לחיסונים ('ר') או עם מפלגתו של עו"ד ארדי פוגץ' ('יף'), ומפלגת חץ ('צף'). 

מצביעי תקווה חדשה (ת') עלולים להתבלבל עם מצביעי התקווה לשינוי ('רנ'). אם אתם לא ממש מעודכנים, שימו לב שמפלגת הישראלים של רון חולדאי לא מתמודדת בבחירות אך ישנה בכל זאת רשימה בשם הישראלים, שקיבלה את האות של מפלגת זהות לשעבר ('ז'). 

צילום: ללא

 


(מועמדת הציונות הדתית מיכל וולדיגר באולפן כיפה)