סערה סביב הסרטון של עצמה יהודית: "שימוש בהיטלר הוא מחוץ לגבול השיח"

במסגרת המתקפות של מפלגות הימין העלו בעצמה יהודית קמפיין נגד ממשלת שמאל בראשות לפיד הכוללת בדיחות שואה ותמיכה במחבלים. סמוטריץ' הודיע כי הקמפיין לא היה על דעתו: "השואה היא מחוץ לתחום. נקודה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 20/02/21 21:19 ח באדר התשפא

סערה סביב הסרטון של עצמה יהודית: "שימוש בהיטלר הוא מחוץ לגבול השיח"
מתוך הסרטון, צילום: צילום מסך

כחלק מערב סוער של מתקפות בין סמוטריץ' לבנט, עלה סרטון של עצמה יהודית שעורר סערה גדולה יותר. עצמה יהודית העלו סרטון שבו לפיד מקים ממשלה יחד עם המשותפת ומפלגת העבודה. בסרטון נראה כי מנהלים בדיחות שואה שמספרת דמותה של אבתיסאם מראענה וכן תמונות של היטלר. בנוסף בסרטון מראים כי לכאורה מדובר בממשלה בה גם תומכים בהחלפת יום העצמאות ביום הנכבה, והוקרה של מחבלים כמו סמיר קונטר. מי שנמצא כחלק מ"הממשלה" בסרטון זה הוא גם נפתלי בנט, שבוחר לפי הסרטון להתעלם ממה שקורה לטובת טיפול בקורונה בלבד. אך בציונות הדתית הגיבו כי אינם שותפים לקמפיין זה ושהוא מטעם עצמה יהודית בלבד.  

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב בזעם גם הוא על הסרטון: "‏אין גבול לתועבה של בן גביר וסמוטריץ׳. גטו, שואה, היטלר, סמיר קונטר, הכל מותר בשם הגזענות והקיצוניות. בושה ובושה גם לנתניהו שעושה הכל כדי להכניס את הקיצונים האלה לכנסת ישראל".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' גינה את הסרטון: "הסרטון שהופץ הערב בלא ידיעתנו הוא חמור מאוד. בתור דור שלישי לניצולים, השואה היא מחוץ לתחום. נקודה". סמוטריץ' מבהיר כי קיים ויכוח בינו ובין בנט הראוי לדיון: "יש לנו ויכוח נוקב עם בנט שמסרב להתחייב לממשלת ימין וחותר להקמת ממשלה עם לפיד ומרב מיכאלי", אך חוזר על ההסתייגות: "אבל את הוויכוח הזה צריך לנהל בגבולות גזרה מאוד ברורים. שימוש בהיטלר והשואה הוא מחוץ לגבול השיח. נקודה."

בימינה הוציאו תגובה על הסרטון התוקף דווקא את סמוטריץ' ע אף ההתנערות: "בצלאל, זו לא הציונות הדתית. זה בדיוק ההיפך מכל מה שחונכנו. זה חילול השם הכי נורא שיכול להיות". סמוטריץ' לא נשאר חייב וענה: "‏נפתלי, ‏אני כבר הבהרתי שהסרטון חמור ושאני לא עומד מאחוריו. ‏סבבה שאתה חוגג על זה הערב ועושה סיבוב. בכיף". עוד הוסיף: "‏עכשיו בוא נדבר על מהות וערכים:‏אתה מתחייב לבוחריך לשבת רק בממשלת ימין או שגם לא שולל ישיבה בממשלת שמאל מרכז עם לפיד, ליברמן ומירב מיכאלי?או שכל בוחרי הימין הם ״ילדי כאפות״ כפי שכינית אותי הערב ולכן אתה לא חייב לתת להם תשובה?".

יו"ר עוצמה יהודית  איתמר בן גביר, הוציא תגובה גם הוא על סרטון של מפלגתו בה סרב להתנצל ואף תקף את בנט: "‏אין לנו שום כוונה להיגרר לפופוליזם שהתקשורת מנסה לייצר. אני מעריך את נפתלי בנט שלו זכויות רבות וחלילה לא סבור שהוא כמו לפיד ומרצ, אך יחד עם זאת טרם שמענו התחייבות ברורה של ימינה שלא תשב בממשלה עם לפיד, בתמיכת תומכי הטרור מהמשותפת ועם העבודה שמועמדת מס' 7 שלה מבזה את זכר השואה ואת חיילינו".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן