הציונות הדתית לבנט: לא נהפוך את הימין לילדי הכאפות של לפיד ומיכאלי

סערה בקרב מפלגות הימין, לאחר שיו"ר ימינה אמר בראיון נגד יו"ר הציונות הדתית: "אני לא ילד כאפות של נתניהו כמו סמוטריץ'". במקביל התעוררה סערה בעבות הסרטון של עצמה יהודית נגד בנט ולפיד. סמוטריץ' גינה: "חמור מאוד"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 20/02/21 20:58 ח באדר התשפא

הציונות הדתית לבנט: לא נהפוך את הימין לילדי הכאפות של לפיד ומיכאלי
הסכסוך עולה שלב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ערב סוער בקרב מפלגות הימין פרץ לאחר שיו"ר ימינה התראיין בערוץ 12 ודיבר נגד יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. בראיון התחייס בנט למחוייבות של סמוטריץ' לרוץ יחד עם הליכוד: ""אנחנו נמצאים באינסוף מערכות בחירות, הכל נהיה פוליטי ולאף אחד לא אכפת. צריך להחליף את השלטון. אני לא ילד כאפות של ביבי ואני לא מוכן ללכת אחרי נתניהו באופן אוטומטי. סמוטריץ' אומר "אני הולך עם ביבי לא משנה מה יהיה" - אני לא מאמין בזה".

בציונות הדתית לא נשארו חייבים והגיבו בשני מישורים מקבילים, האחד מטעמו של סמוטריץ' שהגיב כי הוא מוכן להתחייב לממשלת ימין בעוד שבנט זקוק למפלגות השמאל כדי להקים ממשלה. "מגנים את ההתקפות האישיות של בנט על יו"ר הציונות הדתית. נעשה כל מה שצריך להקמת ממשלת ימין יציבה וטובה למען עם ישראל. חבל שהתחייבות כזאת לא יוצאת מבנט, אלא התקפות אישיות". בנוסף כתבו מטעם המפלגה: "בזמן שבנט לא מצליח להשתחרר מעלבונות ויריבויות אישיות אנחנו לקחנו אחריות כדי שהימין והציונות הדתית לא יהפכו לילדי הכאפות של לפיד ומיכאלי".

התגובה השנייה הייתה מטעם עצמה יהודית ובן גביר שהעלו סרטון שבו לפיד מקים ממשלה יחד עם המשותפת ומפלגת העבודה. בסרטון נראה כי מנהלים בדיחות שואה שמספרת דמותה של אבתיסאם מראענה וכן תמונות של היטלר. בנוסף בסרטון מראים כי לכאורה מדובר בממשלה בה גם תומכים בהחלפת יום העצמאות ביום הנכבה, והוקרה של מחבלים. מי שנמצא כחלק מ"הממשלה" בסרטון זה הוא גם נפתלי בנט, שבוחר לפי הסרטון להתעלם ממה שקורה לטובת טיפול בקורונה בלבד. אך בציונות הדתית הגיבו כי אינם שותפים לקמפיין זה ושהוא מטעם עצמה יהודית בלבד.  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן