הרב אריה שטרן: "לא הבעתי תמיכה בימינה"

לאחר שנפגש עם ח"כ מתן כהנא, בימינה הוציאו הודעה שבה נדמה לכאורה הרב הראשי לירושלים לשעבר תומך במפלגה. הרב ביטל את הדברים ואף אמר: "אנחנו במחלוקת מה התוכן של הזהות היהודית"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 18/02/21 15:27 ו באדר התשפא

הרב אריה שטרן: "לא הבעתי תמיכה בימינה"
הרב אריה שטרן, צילום: כיפה

בתחילת השבוע (ב') נפגש ח"כ מתן כהנא בלשכתו של הרב הראשי לשעבר בירושלים, הרב אריה שטרן, על מנת לדון בסוגיות הבוערות בנושאי דת ומדינה. לאחר תום הפגישה פרסמו במפלגת ימינה הודעה על הפגישה בין השניים בה משתמע לכאורה שהרב תומך במפלגה. בעקבות כך בראיון לניוז 1 הבהיר הרב שטרן שלא כך הדברים, וכי רק נפגש עם חבר הכנסת אך מעולם לא הביע תמיכה במפלגה.

"כל מי שרוצה לדבר איתי מוזמן" אומר הרב, "אני לא תומך באיש ולא מתערב בבחירות". הרב אמנם ציין שבמגזר הציוני דתי כבר לא מעוניינים להיות סקטוריאלים "הציבור הדתי לאומי הוא ציבור גדול וחזק מאוד והיום אינו מתעניין ורוצה להיות סקטוריאלי ולא רוצה להיות במפלגה דתית, כתבתי לפני 30-20 שנה, שנגמר העידן של המפלגות הדתיות כמזוזה של המדינה". אך הוא עדיין דורש לדאוג לעניין הזהות היהודית במדינה: "זה צודק שהציבור הדתי רוצה להיות מעורב במדיניות של הביטחון, של החברה, של הכלכלה ושל כל הדברים כולם, אבל צריך שתהיה גם התייחסות לעניין של דת ומדינה, לזהות היהודית של המדינה".

בימינה מנסים לקדם בנושא את אמנת גביזון-מדן בנושא הזהות היהודית, אלא שהרב שטרן מתנגד לה ולרעיון שהציג ח"כ כהנא. "על ההגדרה הזו אנחנו יכולים למצוא את עצמנו קצת במחלוקת מה התוכן של הזהות היהודית" אומר הרב שטרן. לסיום אמר הרב כי יש  לקדם את נושא הזהות היהודית במדינה ותבוא הברכה על כל מי שייבחר לעסוק בכך.