ועדת הבחירות: מועמדת העבודה נפסלה | נדחתה הבקשה לפסילת הרשימה המשותפת ורע"ם

בדיון שהתקיים היום בוועדת הבחירות המרכזית, הוחלט לפסול את מועמדותה של אבתיסאם מראענה-מנוחין. מנגד, נדחתה הבקשה לפסילת הרשימה המשותפת, ורק ימינה ועוצמה יהודית הצביעו בעד פסילתה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/02/21 10:19 ה באדר התשפא

ועדת הבחירות: מועמדת העבודה נפסלה | נדחתה הבקשה לפסילת הרשימה המשותפת ורע"ם
צילום: צילום מסך

ועדת הבחירות הבחירות המרכזית לכנסת, דנה החל מהבוקר (ד') בעתירות הקוראות לפסול מספר מועמדים לכנסת ה-24. אחת מהם היא מספר 7 ברשימת מפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה, שמאז כניסתה לרשימה ספגה גינויים רבים מכלל צדי הקשת הפוליטית. בין העותרים נגדה היו איתמר בן גביר מהציונות הדתית, ואפילו מעוזיה סגל חבר ותיק במפלגת העבודה, בה מתמודדת מראענה. בתום הדיון הוכרע ברוב 16 תומכים מול 15 מתנגדים כי אבתיסאם מראענה נפסלה, ולא תוכל להתמודד בבחירות הקרובות.

מאחר יותר, דחתה הוועדה את פסילת הרשימה המשותפת ברוב גדול: 15 הצביעו נגד, 3 היו בעד ושני נמנעים. מפלגות הליכוד, ש"ס, תקווה חדשה, כחול לבן, יש עתיד וישראל ביתנו נעדרו מההצבעה בעוד שיהדות התורה נמנעה. ימינה הציונות הדתית היו היחידות שהצביעו בעד פסילת המשותפת.

כמו כן, ‏ועדת הבחירות המרכזית דחתה ברוב של 15 מתנגדים, 3 תומכים ו-2 נמנעים את בקשת איתמר בן גביר ועוצמה יהודית לפסול את רשימת רע"מ. נציגי הליכוד גם מההצבעה הזו.

בן גביר מסר לאחר ההצבעה על המשותפת כי "אין לנו אלא להצר על כך שמצד אחד מציגים בליכוד את חברי המשותפת כתומכי טרור, ומצד שני מכשירים בפועל את התמודדותם לכנסת. אין הסבר שמניח את הדעת מדוע בליכוד לא מוכנים לעשות מאמץ כדי להוציא את המעריצה של סמיר קונטאר, את יועצו של ערפאת ואת שר תומכי הטרור מהכנסת".

על דחיית הבקשה לפסילת רע"ם, אמר בן גביר: "רק היום כינו בליכוד את מנסור עבאס תומך טרור, וזה אכן מה שהוא. הדיון בוועדת הבחירות מסמל את ההבדל המהותי בינינו לבין הליכוד שיוכרע בבחירות: האם תקום ממשלה שמכנה את חברי המשותפת ורע"ם תומכי טרור, או ממשלה שגם תפעל לסלק אותם מהכנסת – במעשים, לא בדיבורים".

בליכוד אמרו היום כי המשותפת ועבאס לא יהיו בממשלה שלהם וכי הם לא ישענו על המשותפת בשום דרך, מכיוון שמדובר בתומכי טרור. "בכל בחירות הליכוד מצביע נגד הרשימה המשותפת,בגצ מכשיר אותה והיא מנצלת את ההצבעה כדי להתחזק ולהביא קולות. הפעם ניקח לה את הקולות כי נמאס לאזרחי ישראל הערבים לבזבז את קולותיהם על מפלגות שלא עושות למענם כלום".

הבוקר החל כאשר הודיע סגל כי הוא מושך את העתירה, רק בשל העבודה שבן גביר נמנה בין העותרים נגד מראענה. בעת הגשת העתירה אמר בן גביר: "הגשתי את הבקשה הזו בדחילו ורחימו, בפחד ורעדה, כי בכל זאת מדובר במתמודדת במפלגת העבודה ההיסטורית. אותה מפלגה, שעל אף המחלוקות שיש לי עם אנשיה, בנתה את המדינה הזו. אבל אני חושב שדווקא בגלל זה, כדי לעשות כבוד לבן גוריון, לוי אשכול, גולדה מאיר, יצחק רבין ושמעון פרס – אל יהיה חלקה עימהם. מי שרוצה להשמיד את זכרון יעקב לא צריך להיות בכנסת ישראל. הוא צריך להיות במקום אחר – בכלא. אבל וודאי לא בכנסת ישראל".

אבתיסאם מרעאנה בוועדת הבחירות

אבתיסאם מרעאנה בוועדת הבחירותצילום: צילום מסך

לאחר תום הדיון כאמור, ברוב דחוק הוחלט לפסול את מועמדותה של מראענה. בשעה 11 תדון הוועדה בעתירות שהגיש בן גביר עתירה נגד איימן עודה, הרשימה המשותפת ומפלגת רע"ם. בתגובה להחלטת הועדה, מסר בן גביר: "אני מברך על ההחלטה השפויה והצודקת של ועדת הבחירות לפסול את תומכת הטרור מראענה מלרוץ לכנסת. מי שרוצה להשמיד עיר ואם בישראל בגלל שמתגוררים בה יהודים היא גזענית ותומכת טרור מובהקת. מקווה שייעשה הצדק ובית המשפט העליון יאשרר את החלטת הוועדה".

תגובת מפלגת העבודה לפסילת איבתיסאם מרעאנה-מנוחין: "בוועדת הבחירות התבררה שוב הצביעות של הליכוד במיטבה, הליכוד פוסל את איבתיסאם אבל נמנע בהצבעה על פסילת רע"ם. הקריטריון ברור – לא מדינת ישראל, לא הדמוקרטיה, לא החוק, אלא רק מי תומך בחוק הצרפתי ובנתניהו ומי לא.  היועמ"ש לממשלה התנגד באופן חד משמעי לפסילה והרוב שהתקבל בוועדה הוא מזערי ומעיד על מופרכות הטענות. איבתיסאם היא שותפה לבניית עתיד משותף במדינת ישראל ואנחנו לא ניתן לאנשים שאלימות היא שפת האם שלהם לנסות ולהכתיב למדינה שלמה את תפיסת העולם הגזענית שלהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן